تصمیمات مهم در خصوص تامین بازار لوازم خانگی

عصر کالا- با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد کارگروهی به منظور کنترل و رصد وضعیت بازار لوازم خانگی تشکیل شود.

تصمیمات مهم در خصوص تامین بازار لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، در جلسه دیروز اعضای این ستاد بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی با حضور تولیدکنندگان، اتحادیه فروشندگان و انجمن های فعال در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

    بر این اساس با توجه به فرصت ویژه‌ای که دولت در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار داده است، مقرر شد تولید کنندگان نسبت به ارائه برنامه افزایش مقادیر تولید به منظور تامین بازار اقدام کنند .

    پیش بینی شده است در صورت عدم ارائه برنامه در بازه زمانی مشخص ، دولت می تواند نسبت به بازنگری در تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی اقدام نماید.

    در عین حال مقرر گردید بانک مرکزی اقدامات لازم برای تامین ارز مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی را به منظور حفظ جریان تولید و تامین بازار در اولویت قرار دهد .

    بازه زمانی مشخص شده برای ارائه برنامه تولید از سوی تولیدکنندگان لوازم خانگی 15 روز است.بر این اساس دستگاه های نظارتی با موضوع افزایش غیرمتعارف قیمت و همچنین احتکار لوازم خانگی برخورد خواهند کرد. الزام صدور فاکتور و درج قیمت نیز در این نشست مورد تاکید اعضای ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

    به منظور پیشگیری از احتکار و انبار لوازم خانگی، مقرر گردید دوره زمانی کوتاهی برای فعال شدن گارانتی در نظر گرفته شود . به این ترتیب در صورت عدم استفاده از لوازم خانگی،در دوره زمانی مقتضی پس از فروش، گارانتی کالا ابطال خواهد و تصمیمات لازم برای توزیع و رفع تقاضای واقعی مد نظر معاونت امور صنایع وزارت صمت خواهد بود.

    در این نشست ک، وضعیت بازار میوه نیز مورد بررسی قرار گرفت .اعضای ستاد پس از بررسی گزارش های کارشناسی، اعلام کردند بخش اعظم مشکل افزایش قیمت ها در بازار میوه ناشی از سرمازدگی و کاهش حجم تولید از یک سو و افزایش نرخ ارز و از میان رفتن امکان تامین بازار میوه از مسیرهای دیگر تامین بوده است.

    همچنین عدم ضابطه مندی در صدور فاکتور و خالص فروشی در میادین مادر میوه و تره بار نیز از دیگر دلایل بروز این اتفاق تلقی می شود . از این رو با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با حضور حداکثری نیروی انتظامی، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات با متخلفین در بازار میوه برخورد قاطع انجام شود. بر این اساس الزام به رعایت ضوابط اعلام و مقرر شد مکاتبه با وزیر کشور جهت همکاری نزدیک نیروی انتظامی در همراهی گشت های ویژه و استقرار در میادین صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر