رشد ۳.۹ درصدی تولید یخچال و فریزر تا پایان آذرماه

عصر کالا- بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۳.۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

رشد ۳.۹ درصدی تولید یخچال و فریزر تا پایان آذرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، برپایه این آمارها، در این مدت 481 هزار و 300 دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد 24.2 درصدی در مقایسه با 9 ماهه پارسال داشته است.

    همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 637 هزار و 700 دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 22.7 درصدی نشان می دهد.

    علاوه براین تولید انواع تلویزیون در این مدت با افت 8.8 درصدی همراه شد و به 513 هزار و 100 دستگاه رسید.

    پیش از این «محمدرضا شهیدی»‌ دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان‌کرد: همزمان با ورود محصولات جدید شرکت‌های سام الکترونیک و گلد ایران در روزها و هفته‌های آینده به بازار، افت تولید تلویزیون تا پایان سال جبران می‌شود.

    وی گفت: با توجه به تحریم‌ها که در پی آن شرکت‌های کره ای از دادن قطعه و تجهیزات به شرکت‌های همکاری ایرانی خودداری کردند، شرکت‌های یاد شده ایرانی با تامین‌کنندگان دیگری وارد مذاکره شده و محصولاتی باکیفیت و رقابتی تولید کردند.

    همچنین «سیدرضا میری»، رییس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران به ایرنا گفت: براساس اجرای طرح شناسه کالا، خریداران لوازم‌خانگی از 16 بهمن ماه با دریافت این شناسه از فروشندگان و اطمینان از اصالت کالا نسبت به خرید اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر