رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

لوازم خانگی ایرانی و خارجی تا ۱۰ درصد گران شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و مواد اولیه، قیمت لوازم خانگی ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

لوازم خانگی ایرانی و خارجی تا ۱۰ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، افزایش قیمت در بازار ارز نه تنها این بازار را دچار تلاطم کرده است بلکه موجب ایجاد تنش در سایر بازارها نیز شده و بازارهای دیگر نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار گرفته و با افزایش قیمت مواجه شده اند.

    یکی از بازارهایی که تحت تاثیر این تلاطم قرار گرفته، بازار لوازم خانگی است که بواسطه واردات مستقیم کالاهای خارجی و همچنین وارداتی بودن برخی از قطعات کالاهای تولیدی داخلی بیش از سایر بازارها این تاثیر نمایان شده است.

    محمد طحانپور درباره آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی با توجه به افزایش نرخ ارز اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و مواد اولیه، قیمت لوازم خانگی 5 تا 10 درصد افزایش داشته است.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت ارز بر روی لوازم خانگی داخلی نیز تاثیرگذار بوده یا خیر افزود: لوازم خانگی داخلی و خارجی از نظر قیمت، موازی یکدیگر حرکت می کنند و فرقی میان آنها نیست، داخلی ها به  خرید مواد اولیه با دلار استناد می کنند و خارجی ها هم که مستقیم خود کالا را با پرداخت دلار وارد می کنند.

    وی ادامه داد: در کالاهای بزرگ قیمت‌ها به حدی بالا است که افزایش بیش از 5 تا 10 درصد، اختلاف بیش از 500 هزار تومان ایجاد می‌کند که بازار کشش آن را ندارد.

    طحانپور با اشاره به برخی ترفندهای تولیدکنندگان و واردکنندگان خاطرنشان کرد: برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان قبلا کالاهای خود را با مدت زمانی و با چند درصد تخفیف به فروش می رساندند در حالی که در حال حاضر کالاها را نقد و بدون فرجه به فروش می‌رسانند و به نوعی افزایش قیمت نامحسوس دارند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت‌ها، تقاضا برای خرید را هم کاهش داده است، گفت: از نظر تقاضا تغییری در بازار ایجاد نشده و خریداران از ترس اینکه کالا را در آینده گرانتر نخرند، خرید خود را انجام می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر