حقایقی درباره معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان

عصر کالا- حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی بزرگی در سراسر جهان رخ داده که منجر به ایجاد صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری در زیرساخت شرکت‌های مختلف شده است.

حقایقی درباره معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر سرقت‌های اطلاعاتی که توسط هکرها و مجرمان سایبری صورت می‌گیرد، شدت گرفته است و با وجود پیشرفته شدن علم و تکنولوژی‌های مختلف به منظور شناسایی زودهنگام نفوذ هکرها به سرورها و سیستم‌های کاربران و شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به اطلاعات محرمانه آنها، همچنان اخبار و گزارش‌های متعددی در این خصوص از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

    در این گزارش که در وب سایت digitalinformationworld آمده است،  به مرور حقایقی خواهیم پرداخت که درباره بزرگترین و معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی در جهان بوده و به احتمال زیاد خیل عظیمی از کاربران در فضای مجازی از آنها بی‌خبرند:

    1. از سال 2013 میلادی تاکنون بالغ بر  14 میلیارد و 717 میلیون و 618 هزار و 286 سرقت اطلاعاتی در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

    2. در ژانویه سال 2015 میلادی یک هکر روسی تحت عنوان peace به بالغ بر 117 میلیون آدرس پست الکترونیک و گذرواژه کاربران در شبکه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا کرد.

    3. در سال 2016 میلادی، موسسات تحقیقاتی و آماری فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کردند که 45.9 درصد از سرقت‌های اطلاعاتی که در ایالات متحده آمریکا رخ داده است، بخش تجارت و شرکت‌های فعال در این حوزه در این کشور را هدف گرفته است.

    4. در سال 2018 میلادی، 29.2 درصد از سرقت های اطلاعاتی در ایالات متحده آمریکا در بخش سلامت، بهداشت و درمان رخ داده است.

    5.  10.9 درصد از حملات سایبری آمریکا در سال گذشته میلادی نیز به بخش بانکداری و اقتصاد مالی اختصاص یافته است. این در حالیست که تنها هشت درصد از سرقت های اطلاعاتی در بخش دولتی و نظامی روی داده است. 

    6. در شش ماهه نخست سال 2018 میلادی بالغ بر سه میلیارد و 353 میلیون و 178 هزار و 708 سرقت اطلاعاتی به ثبت رسید.

    7. در سال 2018 میلادی، اطلاعات بالغ بر 50 میلیون کاربر فعال در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تحت تاثیر همکاری با موسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالتیکا و حمله سایبری متعاقب آن به سرقت رفت.

    8. در سال 2017 میلادی، 86 درصد از سرقت‌های اطلاعات و حملات سایبری در منطقه آمریکای شمالی صورت گرفته است.

    9. این در حالیست که در اروپا و شرق آسیا و اقیانوسیه، این رقم شش درصد گزارش و اعلام شده است.

    10. یک درصد از حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی نیز در خاورمیانه و آفریقا صورت گرفته است.

    11. در جهان هزینه و خسارات هر سرقت اطلاعاتی به صورت متوسط 6.4 درصد گزارش و اعلام شده است.

    12. علت رخ دادن 42 درصد از سرقت‌های اطلاعاتی در جهان، نفوذ هکرها و مجرمان سایبری است. این در حالیست که 29 درصد از سرقت‌های اطلاعاتی به خاطر ضعف امنیتی و قطعی سیستم و سرورهای شرکت‌های مختلف رخ می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر