واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور در ۱ ماه

عصر کالا- در نخستین ماه سال‌جاری ۴۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۹ درصد افزایش داشته است.

واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور در ۱ ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, در نخستین ماه سال‌جاری تعداد 249 هزار و 154 دستگاه گوشی تلفن همراه به  ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 96 درصد و از حیث ارزش 229 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در فروردین ماه سال 96 تعداد 127 هزار و 18 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 13 میلیون و 790 هزار دلار به کشور وارد شده بود.

    این در حالی است که طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد یک هزار و 34 دستگاه خودرو به ارزش 23 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 73 درصدی و از حیث ارزش 77 درصد کاهش داشته است.

    گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر