سرپرست وزارت صمت:

واردات موبایل طبق روال گذشته انجام می‌شود

عصر کالا- در حالی که ساعاتی پیش انجمن واردکنندگان موبایل گفته گوشی‌های با ارزش بالای ۳۰۰ یورو از ابتدای امسال از بانک مرکزی تخصیص ارز نگرفتند، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که واردات موبایل طبق روال گذشته انجام می‌شود و ممنوعیت واردات موبایل‌های با ارزش بالای ۳۰۰ یورو منتفی است.

واردات موبایل طبق روال گذشته انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: تخصیص ارز برای موبایل‌های زیر 300 دلار پیشنهاد کمیته کارشناسی بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی بود که تمرکز بر تخصیص ارز به موبایل‌های زیر 300 دلار باشد.

    وی با بیان اینکه این پیشنهاد باید به تصویب سایر مسئولان برسد، گفت: در حال حاضر طبق هماهنگی صورت گرفته بین وزارت صمت، اطلاعات و بانک مرکزی هیچ تغییری در رویه واردات موبایل صورت نگرفته و هیچ ابلاغیه‌ای به گمرک اعلام نشده است، بنابراین واردات موبایل طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

    این در حالی است که ساعاتی پیش رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، گفته که گوشی‌های با ارزش بالای 300 یورو از ابتدای امسال هم از بانک مرکزی تخصیص ارز نگرفتند و تمامی کالاهای با این ارزش در این مدت، به‌صورت غیررسمی وارد شده است.

    البته همین امروز رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی گفت که با توجه به لغو ممنوعیت واردات تلفن همراه با ارزش بالای 300 یورو دلیلی برای افزایش قیمت موبایل وجود ندارد و قیمت‌ها باید به حالت قبل برگردد، بنابراین بهتر است شهروندان برای خرید موبایل عجله نکنند.

    داستان از  آنجا شروه شد که در روزهای اخیر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای 300 یورو که از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام شده بود خبرساز شد، اما چند روز بعد این انجمن در اطلاعیه‌ای که با عنوان "شفاف سازی در خصوص محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای 300 یورو"، منتشر کرد، اعلام کرد که این تصمیم به دلیل "محدودیت‌های اخیر ارزی و در جهت تامین حداکثری نیاز موبایل در کشور و کنترل و مدیریت بهینه واردات تمامی کالاها در کشور صورت گرفته است. "

    اما  روز گذشته در کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع اعمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو منتفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر