ساندبار های جدید ال جی با فناوری Dolby Atmos

عصر کالا- ال‌جی با ارائه مدل SJ۹ اولین ساندبار خود با فناوری Dolby Atmos را به بازار عرضه کرده است. برای اطلاعات بیشتر با زومیت همراه باشید.

ساندبار های جدید ال جی با فناوری Dolby Atmos
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت؛ پیش از این شرکت‌های سامسونگ، فیلیپس و اونکیو ساندبارهایی را با تکنولوژی Dolby Atmos معرفی کرده بودند. حالا نوبت به ال‌جی رسیده و این شرکت نیز با ارائه مدل SJ9 اولین ساندبار مجهز به این تکنولوژی را به بازار ارائه کرده است. تکنولوژی Dolby Atmos که بعنوان تکنولوژی صوتی شی‌گرا نیز شناخته میشود، صدا را نیز همچون اشیا در فضایی سه بعدی قرار می‌دهد. بعلاوه، در این تکنولوژی کانال‌های سقفی وظیفه گسترش صدا در محیط را بر عهده دارند.

    شروع همکاری ال‌جی و دالبی به سال 2016 باز میگردد و این همکاری منجر به استفاده از تکنولوژی Dolby Vsison در تلوزیون‌های LCD و OLED رده‌بالای ال‌جی شد. اما امسال، نه‌تنها ال‌جی از فناوری دالبی اتموس در پنج سری از تلوزیون‌های OLED خود استفاده خواهد‌کرد، بلکه یک ساندبار اختصاصی مجهز به این تکنولوژی را نیز به بازار ارائه کرده است.

    ساندبار جدید ال‌جی که SJ9 نامیده شده، از ترکیب 5.1.2 استفاده میکند که عدد 2 نشانگر بکارگیری دو بلندگوی رو به بالا است. این بلندگوها صدا را به سمت سقف منتشر کرده تا بازتاب صدا از سقف به‌ گوش شنونده برسد. استفاده از این تکنولوژی تجربه صوتی غنی‌تر و فراگیرتری را برای شنونده به ارمغان می‌آورد. این مجموعه به‌همراه یک ساب‌ووفر بی‌سیم ارائه می‌شود. در‌ کنار مدل SJ9، ال‌جی مدل‌های ارزان‌تر SJ8 و SJ7 را نیز ارائه کرده است.

    بنا به گفته‌ی تیم آلسی، مدیر بازاریابی ال‌جی در آمریکا:

    انعطاف‌پذیری و نوآوری‌های بکار رفته در ساندبارهای جدید ال‌جی به مشتریان این امکان را می‌دهد که بیش از پیش از تماشای فیلم و گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرند. بعلاوه، طراحی فوق‌العاده و تکنولوژی‌های نوین این ساندبار‌های جدید در کنار تلوزیون‌های OLED و Super UHD ال‌جی تجربه‌ی صوتی‌ تصویری فراگیر و بی‌نظیری را برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.
    LG Soundbar & TV

    ساندبار SJ9 مجهز به کروم‌کست و بلوتوث داخلی، درگاه HDMI، درگاه صوتی آپتیکال، جک 3.5 میلیمتری و Ethernet است. این ساندبار از ورودی و خروجی صدای 4K نیز پشتیبانی می‌کند و قدرت خروجی صدای آن معادل 500 وات است.

    مدل SJ8 از ترکیب متداول‌تر 4.1 استفاده می‌کند. این مدل بسیار باریک طراحی شده و دارای یک ساب‌ووفر بی‌سیم است و بعلاوه از فناوری صدای HI-Res نیز پشتیبانی می‌کند. مدل SJ7 نیز یک مدل انعطاف‌پذیر 320 واتی است که امکان تقسیم شدن به دو یونیت جداگانه را دارد. در کنار مدل‌های SJ9، SJ8 و SJ7، مدل‌های SJ6، SJ5، SJ4، SJ3، SJ2 و SJ1 نیز در سال جاری معرفی خواهند شد. ال‌جی برای مدل SJ9 برچسب قیمتی 999 دلاری را در نظر گرفته است؛ اما در حال حاضر این مدل با قیمت پایین‌تری در اروپا و آمریکا به‌فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر