گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ شرکت ال‌جی

عصر کالا- شرکت ال‌جی الکترونیکس سود سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ را به میزان ۱۲.۷ میلیارد دلار اعلام کرد. این میزان ۹.۷ درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است.

گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ شرکت ال‌جی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  ایتنا، با میزان 798.3 میلیون دلار، ال‌جی درآمد عملیاتی خود در فروش لوازم‌خانگی و محصولات تهویه هوا را تقریبا دوبرابر کرد. یعنی بیشترین میزان سود عملیاتی در یک فصل بعد از گذشت هشت سال.

    بخش لوازم‌خانگی و محصولات تهویه هوای ال‌جی، 10 درصد فروش بیشتر در فصل اول سال به نسبت سال گذشته و 15 درصد بیشتر از فصل مالی آخر سال 2016 را گزارش کرده است. سودی معادل 4.2 میلیارد دلار نشان‌دهنده عملکرد قوی در آسیا و آمریکای لاتین است. فروش داخلی ال‌جی به خاطر عملکرد قوی لباسشویی TWINWash، محصولات تهویه هوا و بعضی یخچال‌ها در کنار محصول پیشرفته جدید برای بخاردهی و تمیز کردن لباس‌ها یعنی LG Styler و تصفیه‌کننده هوا، 33 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. با وارد شدن ال‌جی به فصل فروش، این شرکت پیش‌بینی می‌کند فضای کسب‌وکار در آسیا و آمریکای لاتین به‌عنوان بازارهای کلیدی بسیار بهبود پیدا کند.

    بخش لوازم صوتی و تصویری بیشترین میزان فروش در اولین فصل سال را به میزان 3.75 میلیارد دلار و سود حاشیه‌ای 8.8 درصد ثبت کرد. سهم عمده‌ای از این فروش به خاطر محصولات پریمیوم، قیمت بهبود پیدا کرده و استراتژی منعطف برای مقابله با افزایش قیمت پنل‌ بود. شرکت ال‌جی انتظار دارد تقاضا برای تلویزیون در فصل بعدی با توجه به فرصت‌های زیاد در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آسیا مثبت باشد.
    همچنین افزایش محبوبیت تلویزیون‌های فوق پیشرفته LG OLED و Ultra HD و البته عرضه LG SIGNATURE OLED سری W نیز در این امر تاثیر دارند.

    شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی فروش 2.61 میلیارد دلاری را با توجه به عرضه گوشی پرچم‌دار LG G6 و مدل‌های میان‌رده اعلام کرد. این فروش 4 درصد بیشتر نسبت به فصل قبلی و 2 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته بوده است. شرکت ال‌جی سفارش 14.8 میلیون گوشی در این فصل را اعلام کرد که به خاطر آمریکا، 10 درصد بیشتر از اولین فصل سال گذشته بوده است. در حالی که اثر تغییرات سازمانی سال پیش در حال به ثمر نشستن است، انتظار می‌رود رقابت قیمتی در مدل‌های میان‌رده و رقابت در بخش پرچم‌داران امسال افزایش یابد.

    بخش تجهیزات جانبی خودرو شرکت ال‌جی فروش قدرتمند 759.2 میلیون دلاری را با توجه به همکاری موفقیت‌آمیز با شرکت جنرال موتور در زمینه خودروهای برقی محبوب اعلام کرد. این میزان فروش 48 درصد بیشتر از اولین فصل مالی سال 2016 بوده است. انتظار می‌رود ادامه سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه و رشد این بخش، روی سود امسال اثر مثبتی بگذارد.

    توضیح نرخ ارز فصل اول مالی سال 2017
    نتایج درآمدی ممیزی نشده ال‌جی الکترونیکس بر اساس IFRS ( گزارش استانداردهای مالی بین‌المللی) برای سه ماهه اول سال تا تاریخ 31 مارس 2017 است. مقادیر در وون کره جنوبی که به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند با توجه به میانگین نرخ ارز در سه‌ماهه مربوطه و معادل 1,154.32 وون به ازای هر دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر