تاخت و تاز ال جی در بازار نمایشگر های بزرگ با نیم نگاهی بر نمایشگر های OLED موبایل

عصر کالا- دو کمپانی کره ای ال جی و سامسونگ از بزرگترین سازندگان پنل های صفحه نمایش در دنیا به شمار میروند که سهم چشمگیری در این بازار دارند

تاخت و تاز ال جی در بازار نمایشگر های بزرگ با نیم نگاهی بر نمایشگر های OLED موبایل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل ازسخت افزار ؛ در حالی که در بخش نمایشگر گوشی های سامسونگ با پنل های امولد جذاب خود یکه تاز است، جدیدترین اطلاعات نشان میدهد که ال جی دیسپلی همچنان بیشترین سهم را در بازار نمایشگر های بزرگ دارا میباشد و برای سی 30 ماه متوالی است که این کمپانی بیشتر از رقبا نمایشگر بزرگ وارد بازار میکند. در حالی که عملکرد بخش موبایل ال جی را نمیتوان چندان فوق العاده و شاخص عنوان کرد، قضیه برای بخش نمایشگر این کمپانی کره ای کاملا متفاوت است. به لطف فروش پنل نمایشگر به کمپانی های بزرگی همچون اپل، ال جی دیسپلی رتبه ی اول تولید کننده ی نمایشگر های بزرگ را در جهان برای 30 مین ماه متوالی کسب کرده است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی مالی HIS Makit، کمپانی ال جی در طول سه ماهه ی ابتدایی سال میلادی جاری 35 میلیون و 420 هزار پنل نمایشگر را به بازار عرضه کرده است.

    از نگاهی دیگر، ال جی دیسپلی 21.4 درصد از کل نمایشگر های بالای 9 اینچ را در سه ماهه ی ابتدایی سال 2017 وارد بازار کرده است که البته کاهش 8 درصدی را در مقایسه با سه ماهه ی ابتدایی سال 2016 که 165 میلیون پنل نمایشگر بالای 9 اینچ را وارد بازار کرده تجربه کرده است. کمپانی چینی BOE Display با سهم 21 درصد دنبال کننده ی ال جی است و مقام دوم را کسب کرده است. طبق شایعات این تولید کننده ی چینی در حال گسترس بخش تولید نمایشگر های OLED خود است تا نمایشگر های مورد نیاز آیفون 8 را برای اپل تولید کند.

    در سمت دیگر، رقیب سنتی ال جی یعنی سامسونگ با سهم 10 درصد در مکان پنجم تولید کنندگان برتر نمایشگر های بزرگ قرار گرفته است. از آنجا که سامسونگ بخش تلویزیون های خود را از سامسونگ دیسپلی جدا کرده است، کسب چنین درصدی جای تعجب چندانی ندارد در حالی که این کمپانی همچنان به بخش نمایشگر های کوچک و متوسط متعهد است. اخیرا ال جی تمرکز خود را بر روی افزایش تولید نمایشگر های OLED برای تلویزیون ها و گوشی های هوشمند گذاشته است تا از این حیث نیز با رقابت با سامسونگ بپردازد. ال جی احتمالا اواخر همین سال LG V30 را به عنوان اولین گوشی خود مجهز به پنل OLED معرفی و روانه ی بازار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر