با گوشی G۶، تازه وارد ال جی آشنا شوید

عصر کالا- ال‌جی با معرفی خانواده G به‌خوبی خودش را در بازار گوشی‌های همراه مطرح کرد. هر سال با معرفی امکانات جدید و خاص در این خانواده شاهد سروصدای زیادی بودیم. حال خانواده G به جدیدترین نسل خودش رسیده و در نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ شاهد معرفی G۶ بودیم.

با گوشی G۶، تازه وارد ال جی آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از اقتصادآنلاین ،در این بررسی به‌صورت مختصر در مورد ویژگی‌های این گوشی هوشمند صحبت می‌کنیم و بررسی کامل و جامع آن را به زمانی می‌سپاریم که وارد بازار می‌شود. بزرگ‌ترین شعار ال‌جی در مراسم معرفی جی6 اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش بدون افزایش اندازه شاسی بود. ال‌جی ادعا می‌کند کاربر می‌تواند این گوشی تقریبا بزرگ را با یک دست به‌راحتی نگه دارد و با آن کار کند. تا زمانی که گوشی را در دست نگیریم نمی‌توانیم در مورد اینکه ادعای ال‌جی تا چه حد صحت دارد نظری بدهیم، اما دلایل زیادی در مراسم معرفی این گوشی مطرح شد که این ادعا را اثبات می‌کند. اولین دلیل فاصله کم صفحه‌نمایش، به‌خصوص در بالا و پایین، با لبه‌های گوشی است که در گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ درواقع پاشنه آشیل محسوب می‌شود.

    دلیل بعدی به صفحه‌نمایش مربوط است. جلو گوشی صفحه‌نمایش 5.7 اینچی قرار دارد که بالایش دوربین دوم و سنسورها دیده می‌شود. اندازه شاسی این دستگاه 5.7 اینچی در حد و اندازه دستگاهی با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی است که ارتفاع بیشتری از صفحه‌نمایش گوشی‌های موجود در بازار دارد. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش 18:9 است که نسبت ابعادی غیرمعمول به حساب می‌آید، اما ال‌جی با در نظر گرفتن قابلیت زوم برای صفحه‌نمایش مشکل غیرمعمول بودن را حل کرده و کاربر می‌تواند از هرمحتوایی که اکنون با نسبت ابعاد 16:9 وجود دارد بهره ببرد.

    Dolby Vision ویژگی دوست‌داشتنی صفحه‌نمایش G6 محسوب می‌شود. این ویژگی از دنیای تلویزیون‌ها به دنیای موبایل راه پیدا کرده است و هنوز محتوای چندانی برایش وجود ندارد، اما در آینده نزدیک به طور حتم شاهد عرضه محتواهایی خواهیم بود که نیاز به این ویژگی دارند. HDR 10 ویژگی دیگری است که پشتیبانی از آن در این صفحه‌نمایش گنجانده شده است و به کمک آن می‌توان رنگ‌های مشکی را مشکی‌تر و رنگ‌های سفید را سفیدتر دید.

    کلیدهای ولوم در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند. در لبه پایین درگاه ارتباطی از نوع تایپ سی و اسپیکر و در لبه بالا سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا دیده می‌شود. ضخامت گوشی 7.9 میلی‌متر است که نشان می‌دهد گوشی خیلی نازکی روبروی شما نیست و شبیه گلکسی اس7 است که سال گذشته معرفی شده بود.

    فریم اطراف از فلز ساخته شده و قاب پشتی شیشه‌ای است. جی6 در سه رنگ پلاتینیومی، مشکی و سفید عرضه می‌شود. قاب پشتی میزبان دو دوربین و دو فلاش است. دو فلاش LED مابین دو دوربین قرار دارند. سنسور اثرانگشت هم در این بخش قرار دارد و مانند G5 این سنسور نقش کلید پاور هم دارد.

    یکی از ویژگی‌های خوب که باید در هر پرچم‌داری ببینیم ضدآب بودن است. امسال ال‌جی پرچمدارش را به ویژگی ضدآب و ضد گردوغبار بودن مجهز کرده است. بدین ترتیب می‌توان با خیال راحت با این گوشی در هر مکانی کار کرد و نگران نفوذ آب یا مواد جامد با ذره‌های درشت در آن نبود.

    باتری این گوشی ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعتی دارد. برخلاف نسل‌های قبلی، نمی‌توانید این باتری را از جایش خارج کنید. ال‌جی از آخرین تکنولوژی کوالکام یعنی شارژ سریع 3.0 برای شارژ این باتری استفاده کرده است. در مدت کمتر از نیم ساعت می‌توانید باتری گوشی را از صفر تا 50 درصد شارژ کنید. اما چیزی که کمی ما را نگران می‌کند ظرفیت باتری است که با اندازه بزرگ صفحه‌نمایش جور در‌نمی‌آید و برای اینکه از این نگرانی در بیاییم باید منتظر عرضه گوشی و تست آن بمانیم.

    دستیار صوتی گوگل به‌خوبی با نرم‌افزار جی6 ادغام شده است. با گفتن OK Google یا نگهداشتن کلید مجازی Home روی صفحه‌نمایش می‌توان این دستیار صوتی را فعال کرد و سوال‌های متعددی از آن پرسید.

    دوربین، همان‌طور که گفتیم، دوتایی است. این نوع استفاده از دوربین را پیش از این در G5 دیده بودیم. هر دو دوربین گوشی سنسور 13 مگاپیکسلی دارند. یکی از لنزها زاویه دید بیشتری دارد و می‌تواند تا 125 درجه را نشان دهد. دوربین دوم تکی است و با وجود سنسور 5 مگاپیکسلی زاویه دید زیادی دارد و برای گرفتن عکس‌های سلفی دسته‌جمعی کاربردی است. امکانات خوبی برای هر دو دوربین در نظر گرفته شده است. برای دوربین دوم دو ویژگی خوب Auto Shot و Gesture Shot مشاهده می‌شود. با کمک این دو ویژگی بدون نیاز به لمس هیچ کلیدی می‌توانید عکس سلفی بگیرید.

    منوی به کار گرفته شده برای دوربین اصلی با اندازه بزرگ صفحه‌نمایش یکسان‌سازی شده است. به لطف ارتفاع زیاد صفحه‌نمایش ویژگی‌هایی از جمله Snap shot، Match shot، Grid shot و Guide shot برای دوربین در نظر گرفته شده است. هر کدام از این ویژگی‌ها را که فعال کنید صفحه‌نمایش دو تکه می‌شود و بالای صفحه محتوایی جداگانه از بخش پایینی مشاهده می‌کنید. به طور مثال با فعال کردن این ویژگی‌ها می‌توانید در برنامه دوربین عکس‌های کلاژ بسازید یا اینکه با راهنمایی دوربین عکسی شبیه عکس‌هایی تهیه کنید که قبلا گرفته‌اید.

    پردازنده اسنپدراگون 835 معرفی شده است، اما ال‌جی  تصمیم گرفته ریسک نکند و در این گوشی از همان پردازنده اسنپدراگون 821 استفاده کند. این پردازنده خودش را ثابت کرده است و استفاده از آن ریسک کمتری دارد. ال‌جی برای اینکه مشکل داغ شدن به هیچ‌وجه در گوشی دیده نشود از لوله‌های آب در جی6 بهره برده است. این لوله آب، که نقش خنک‌کننده دارد، کنار باتری قرار دارد. در کنار پردازنده رم 4 گیگابایتی قرار گرفته است که نسبت به نسل قبل پیشرفتی محسوب نمی‌شود.

    حافظه داخلی گوشی 64 و 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است. امکان استفاده از کارت حافظه خارجی هم وجود دارد و اگر اهل استفاده از کارت حافظه خارجی باشید، نیازی نیست نگران کمبود حافظه باشید.

    مشخص است که ال‌جی به طراحی گوشی بیشتر از سخت‌افزار آن اهمیت داده. با تولید گوشی‌ای با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بدون اثر نامطلوب در شاسی، ال‌جی خواسته کسانی را به سمت خودش جذب کند که دوست دارند گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشند اما از اندازه بزرگ گوشی‌ها فراری‌اند. با وارد شدن G6 به ایران در کمترین زمان بررسی تخصصی این گوشی را برای شما آماده می‌کنیم تا اگر بخواهید برای خریدش اقدام کنید، با آگاهی این کار را انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر