ال جی G۵ به عنوان تعمیرپذیر ترین موبایل ۲۰۱۶ انتخاب شد

عصر کالا- همه‌ی ما هنگام انتخاب تلفن هوشمند، ظاهر دستگاه، تنوع قابلیت ها، سیستم عامل و رابط کاربری یا موارد اینچنینی را در نظر می گیریم، قافل از اینکه جزئیات دیگری هم وجود دارند که در تجربه کاربری دستگاه موثر هستند.

ال جی G۵ به عنوان تعمیرپذیر ترین موبایل ۲۰۱۶ انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، یکی از این موارد میزان تعمیر پذیری دستگاه است که به نحوه ی چینش و اتصال قطعات داخل بدنه و نحوه ی باز شدن بدنه ی دستگاه بستگی دارد. در هر حال نباید از یاد برد که ایرادها و تعمیرات سخت افزاری اجتناب ناپذیر هستند، خصوصاً اگر تصمیم داشته باشید تلفن هوشمند خود را چند سالی مورد استفاده قرار دهید.

بر همین اساس سایت iFixit تلفن های هوشمند را بر اساس میزان تعمیرپذیری لیست می کند و حالا در تازه ترین رتبه بندی که برای سال 2016 منتشر شده، نام LG G5 در صدر جدول به چشم می خورد. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط iFixit، این تلفن هوشمند از نظر راحت بودن تعمیر، 8 امتیاز از 10 امتیاز را به خود اختصاص می دهد که رقم قابل توجهی به حساب می آید.

مقام های دوم و سوم سال جاری هم به شکل مشترک با 7 امتیاز به پیکسل گوگل و آیفون 7 اپل اختصاص دارند.

خبر بد برای پرچمداران سامسونگ هم اینکه گلکسی اس 7 و نسخه ی اج از این تلفن هوشمند با تنها 3 امتیاز پایین ترین جایگاه را از آن خود کرده اند.

iFixit می گوید هرچند ماژولار بودن قطعات داخلی این محصول تعویض آن ها را ساده می کند، اما بخش های مختلف بدنه ی دستگاه با چسب به یکدیگر متصل شده و این موضوع باز کردن بدنه را به مراتب دشوار می کند.

بر همین اساس توصیه می کنیم اگر در بازه های نسبتاً کوتاه به تعویض تلفن هوشمند خود اقدام نمی کنید، هنگام خرید موبایل بعدی لیست منتشر شده توسط این وبسایت را در نظر داشته باشید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر