ماشین لباس‌شویی رکورددار کاهش تولید در لوازم خانگی

عصر کالا- آمارهای منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید انواع لوازم خانگی در سال گذشته کاهش داشته و بیش‌ترین میزان کاهش مربوط به ماشین لباسشویی است.

ماشین لباس‌شویی رکورددار کاهش تولید در لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته هفت میلیون و 692 هزار تلویزیون تولید شده که نسبت به تولید 11 میلیون و 172 هزارتایی این محصول در سال 1396 حدود 31 درصد کاهش داشته است.

    تولید یخچال و فریزر نیز در سال گذشته نسبت به سال 1396 با کاهش 12.7 درصدی مواجه شده، به طوری که تولید این محصول از تعداد 11 میلیون و 15 هزار عدد در سال 1396 به 9 میلیون 616 هزار دستگاه در سال 1397 رسید.
    همچنین طبق این آمار، تولید ماشین لباس‌شویی در سال گذشته نسبت به تولید این محصول در سال 1396 حدود 39.4 درصد کاهش داشته است. در سال 1396 حدود هشت میلیون و 903 هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شده که این عدد در سال گذشته به پنج میلیون و 391 هزار دستگاه رسید.

    در این میان تولید کولر آبی در سال گذشته نسبت به سال 1396 کمترین کاهش را داشته است؛ به طوری که تولید این محصول از هفت میلیون و 815 هزار دستگاه با 4.8 درصد کاهش به هفت میلیون 444 هزار دستگاه در سال 1397 رسیده است.

     اخیراً حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی - با بیان این که قیمت‌ها در بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در پاسخ به اینکه دلیل غیرمنطقی بودن قیمت برخی از انواع لوازم خانگی در بازار چیست، گفته بود که عرضه لوازم خانگی در بازار تا حدودی کم است که دلیل آن کاهش عرضه برخی برندهای خارجی و مشکلاتی است که در زمینه انتقالات مالی وجود دارد.

    از طرف دیگر محمدرضا کلامی - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت - نیز در روزهای گذشته با بیان این‌که به دلیل ممنوع شدن واردات لوازم خانگی از سال گذشته، جایگزین کردن کسری بازار نیاز به زمان داشت گفت که پروژه‌های جدید تعریف شده برای تولید لوازم خانگی به نتیجه رسیده و ورود تولیدات جدید قیمت‌ها را متعادل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر