برنامه تلفن همراه گلخانه ها را هوشمند می کند

عصر کالا- با عرضه یک برنامه جدید تلفن همراه به نام اسمارت ترا، می توان کنترل نور، صدا و سیستم آبیاری گلخانه ها را هوشمند کرد تا گیاهان حس کنند واقعا در محیط طبیعی زندگی می کنند.

برنامه تلفن همراه گلخانه ها را هوشمند می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، نصب گلخانه های کوچک شیشه ای در بسیاری از خانه های آپارتمانی متداول است، اما سرحال و شاداب نگهداشتن گیاهان این گلخانه ها در درازمدت کار ساده ای نیست.

    یک سیستم هوشمند جدید به نام اسمارت ترا با استفاده از برنامه تلفن همراه خود می تواند حس زندگی در محیط طبیعی را برای انواع گیاهان به وجود آورد.

    گلخانه های طراحی شده بر مبنای استفاده از این برنامه مجهز به سقف خاصی هستند که در آنها ردیفی از لامپ های نوری به منظور شبیه سازی باد و باران و طلوع و غروب خورشید برای گیاهان و همین طور لذت بردن افراد تعبیه شده است.

    ابعاد این گلخانه 53 در 38.7 در 25 سانتیمتر و ظرفیت آن 38 لیتر است. نصب تعدادی حسگر در گلخانه یادشده، گردش برنامه ریزی شده هوا و آب به طور خودکار در کل سیستم را در صورت نیاز ممکن می کند و اکوسیستم مطلوبی را در کل این محیط ایجاد می کند.

    با پمپاژ آب از پایین به بالای این گلخانه، امکان فروریختن آب به شکل بارش باران هم وجود دارد. برنامه تلفن همراه اسمارت ترا از طریق بلوتوث به گلخانه متصل می شود و با اندروید و آی او اس سازگاری دارد. از این طریق دریافت آنی اطلاعات مربوط به دما، رطوبت و غیره از گلخانه ممکن است. همچنین این برنامه به کاربران در مورد ضرورت آب دادن یا کود دادن به گیاهان هم اطلاع رسانی می کند. قیمت این گلخانه که از سال 2019 به بازار می آیند 279 دلار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر