با اپلیکیشن های سفر آشنا شوید

با موبایلتان به گردش نوروزی بروید

عصر کالا- نوروز امسال با داشتن چند اپلیکیشن کاربردی روی موبایلتان می توانید به تمام اطلاعاتی که در یک سفر به آن نیاز دارید، دست پیدا کنید.

با موبایلتان به گردش نوروزی بروید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با فراگیرشدن گوشی های هوشمند، این روزها اپلیکیشن های موبایل ابزار مناسبی برای جایگزینی دفترچه های راهنما، نقشه شهرها و جاده ها و سایر ابزارهای اطلاع رسانی شده اند و کافی است تا چند نرم افزار کاربردی را روی گوشی خود نصب کنیم تا بدون نیاز به پرسیدن از دیگران، به گشت و گذار نوروزی بپردازیم.

    داشتن اطلاعات درخصوص اماکن دیدنی و تفریحی شهرهای ایرانی، نقشه مسیریاب، اطلاع از اماکن اقامتی، وضعیت راهها و آب و هوا، امکان استفاده از تاکسی های شهری، جایگاه پمپ بنزین و امکان رزرو بلیط سفر از جمله نیازهایی است که این روزها با استفاده از اپلیکیشن به راحتی دردسترس است.

    از وضعیت تمامی اماکن شهری و روستایی مطلع شوید

    اگر قصد سفر درداخل ایران را دارید، اپلیکیشن اندرویدی «لوکز » می‌تواند در مسیریابی و انتخاب اماکن شهری و روستایی از جمله اماکن‌ تفریحی، رستوران‌ها، جایگاه‌های سوخت، بانک‌ها و مساجد به شما کمک کند.

    این نرم افزار برای افرادی که قصد سفر به شهرهای مختلف را دارند، بسیار کارآمد است چرا که کاربران می توانند با استفاده از آن، از انواع مکان های شهری مطلع شوند. به این معنی که هر کاربر می‌تواند مکان های مورد نظر خود را روی این اپلیکیشن پیدا کند. برای مثال کاربر می‌تواند نزدیکترین سوپرمارکت، مرکز خرید، تره‌بار، موزه یا سینما را بیابد و با تمام نقاط محله، منطقه و شهر آشنا شود.

    اپلیکیشن لوکز (LOCS) در 47 دسته بندی موضوعی اماکن تعریف شده و این امکان را دارد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند تمامی محل های ثبت شده در نزدیک خود مانند رستوران، باشگاه، پمپ بنزین و تفریحگاهها را مشاهده کند. مزیت این اپلیکیشن روش تکمیل نقشه و مکان ها است که توسط کاربران انجام می‌شود. به این معنی که کابران می‌توانند موقعیت‌های جدید محل خود را به این اپلیکیشن اضافه کنند.

    نزدیکترین پمپ بنزین را بیاب

    اپلیکیشن پمپ‌بنزین‌ یاب برای بسیاری از رانندگان کارآمد است. حتما برای شما هم پیش آمده که در شهری ناآشنا به دنبال پیدا کردن جایگاه بنزین باشید، اپلیکیشن «پمپ بنزین یاب» کار شما را آسان کرده است. این نرم افزار با پوشش‌دهی مناطق مختلف کشور، به رانندگان و گردشگران کمک می‌کند که ایستگاه‌های پمپ بنزین، CNG و LPG و حتی نفت و گاز را به‌راحتی پیدا کنند.

    این اپلیکیشن به کمک GPS، به‌طور خودکار موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی کرده و با لیست کردن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی، به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از امکان مسیریابی و با ارائه نقشه‌ راه ایستگاه‌های مختلف، به شما کمک می‌کند فاصله‌های خطی و واقعی پمپ‌بنزین‌ها را نسبت به موقعیت خود شناسایی کرده و نزدیک‌ترین محل را انتخاب کنید.

    از تورهای لحظه آخری باخبر شوید     

    شاید یکی از نیازهای ما در سفرهای نوروزی، اطلاع داشتن از تورهای لحظه آخری باشد. ما در این جا به شما اپلیکیشن «چارترز» را پیشنهاد می کنیم. احتمالا با واژه پرواز چارتر آشنا باشید. پرواز چارتر اصطلاحا به بلیط اجاره شده توسط آژانس های مسافرتی می گویند که معمولا قیمت کمتری نسبت به بلیط معمولی آن سفر دارد و در تورهای لحظه آخر استفاده می شود.

    ازآنجایی که وبسایت های زیادی اقدام به فروش اینگونه بلیط ها می کنند و جستجوی تمام آنها کار را کمی دشوار می کند. به همین دلیل اپلیکیشن چارترز این مشکل را حل کرده است.

    این نرم افزار کاربردی ارزان ترین بلیط را از طریق آژانس های مسافرتی برای شما می یابد و شما به سادگی می توانید مقصد خود را جستجو کنید. این جستجو از میان بیش از 6000 پرواز رصد می شود و هر بار ارزان ترین بلیط موجود و آژانس فروشنده را به شما نشان می دهد.

    آب و هوای مقصد چگونه است

    برای آنکه قبل از سفر، از وضعیت آب و هوای شهر مقصد ، آگاه شوید، بد نیست اپلیکیشن «هواشناس» را دانلود کنید. این برنامه کاربردی امکان نمایش وضعیت آب و هوای تمام شهرهای ایران را دارد و با دریافت اطلاعات از منابع معتبر علمی، با دقت بالا، وضعیت آب و هوا را به شما می گوید.

    پشتیبانی از تمام استان های ایران به همراه تمام شهرهای زیرمجموعه هر استان،  دریافت و نمایش اطلاعات آب و هوا بدون نیاز به اینترنت، نمایش وضعیت آب و هوا به صورت ساعتی و لحظه ای،  ارسال پیامک هشدار چند ساعت قبل از بارش باران و برف و  ارسال گزارش مفصل آب و هوای روز بعد هر شب ساعت 9 به وسیله پیامک، از جمله ویژگیهای این اپلیکیشن است.

    درهمین حال نمایش هفتگی اطلاعات آب و هوا با امکاناتی مانند نمایش درصد احتمال بارش باران و غیره،  نمایش وضعیت آب و هوا به همراه تاریخ شمسی، نمایش رطوبت هوا، سرعت باد و درصد احتمال بارش باران برای هر ساعت و هر روز از هفت روز هفته و  امکان اشتراک اطلاعات با دیگران را می توان از دیگر امکانات این نرم افزار عنوان کرد.

    از وضعیت جاده‌های کشور آگاه شوید

    قبل از سفر بهتر است که از وضعیت جاده های کشور نیز آگاه شوید، ما به شما اپلیکیشن 141 را پیشنهاد می کنیم. با این برنامه کاربردی روی موبایلتان با امکان نمایش چکیده اخبار لحظه ای روز و آرشیو اخبار سازمان راهداری حمل و نقل کشور و اطلاعیه های مرتبط وجود دارد.

    امکان نمایش دوربینهای نظارتی بر سطح نقشه و آخرین تصاویر لحظه ای متناظر با هر دوربین، نمایش گرافیکی وضعیت ترافیکی راهها در استانهای کشور با مشخص کردن میزان تراکم عبور و مرور در گذرگاههای اصلی شهر و نیز امکان رسم مسیر روی نقشه پس از انتخاب مبدا و مقصد سفر و نمایش دوربین های نظارتی طی مسیر مربوطه از دیگر قابلیتهای این نرم افزار است.

    تاکسی موبایلی داشته باشید

    برای جابجایی درون شهری در نوروز امسال اگر نیاز به استفاده از سیستم های تاکسیرانی و اتومبیلهای کرایه داشتید می توانید با موبایلتان یک تاکسی دربستی بگیرید. شما می توانید با دانلود اپلیکیشن «کارپینو» روی موبایلتان، بدون معطل شدن برای گرفتن تاکسی دربستی، از خدمات ناوگان سنتی تاکسیرانی به صورت آنلاین استفاده کنید.

    این اپلیکیشن درخواست تاکسی، به شما این امکان را می دهد که برای جابجایی در سطح شهر از تاکسی های دارای مجوزهای قانونی شهرداری و سازمان تاکسیرانی استفاده کنید.

    امکان پرداخت آنلاین، شارژ کیف اعتباری در هر زمان، مشاهده سوابق سفرها، امکان مشاهده اعتبار حساب، امکان انتخاب راننده از لیست موجود در اپلیکیشن براساس نزدیک‌ترین رانندگان به محل درخواست و مشاهده اطلاعات مربوط به راننده‌ای که درخواست را می‌پذیرد مانند نام، تصویر فرد، تصویر خودرو، شماره پلاک و نام برند خودرو از جمله ویژگیهای این اپلیکیشن است.

    با موبایل مسیریابی کنید

    برای اینکه مجبور نشوید برای رسیدن به یک مقصد، بارها یک مسیر را به اشتباه طی کنید، پیشنهاد می کنیم که اپلیکیشن مسیریاب و آدرس یاب «رهاد» را نصب کنید. این اپلیکیشن فارسی تقریبا مشابه گوگل مپس عمل می‌کند با این تفاوت که در قسمت مسیریابی همه‌ راهنمایی‌ها را به زبان فارسی انجام می‌دهد.

    امکان دانلود نقشه‌ها و ذخیره‌سازی مسیرها هم در این اپلیکیشن وجود دارد. این اپلیکیشن با گرفتن آدرس از شما، مسیر را در نقشه به شما نشان خواهد داد. از امکانات این اپلیکیشن ذخیره‌ آدرس‌ها و مکان‌های شخصی شما برای مراجعات بعدی است.

    چمدانتان را با موبایل ببندید

    جمع آوری وسایل و آماده کردن چمدان اگرچه لذت بخش است اما بدترین اتفاق آن است که بعد از حرکت به سمت مقصد متوجه شوید که یک یا چند وسیله ضروری خود را جا گذاشته اید. اپلیکیشن «چمدان»  این مشکل را حل کرده است. با این اپلیکیشن شما می توانید لیست وسایل را روی موبایلتان بسازید و همزمان با جمع آوری، تیک آنها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.

    اپلیکیشن چمدان، یک برنامه کاربردی است که به شما این امکان را می دهد تا قبل از رفتن به سفر، همه لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و آنها را تک تک از روی چک لیست خط بزنید. این چک لیست می تواند درست شده از ایده های شخصی خودتان باشد. این برنامه موبایلی به شما کمک می کند که هیچ وسیله ای را از قلم نیندازید، تا از دردسرهای غیر ضروری در حین سفر پیشگیری کنید.

    از جمله قابلیتهای کلیدی این اپلیکیشن می توان به ایجاد لیست خودکار با توجه به نوع سفر، مشخصات فردی و همراهان، امکان ویرایش لیست و ایجاد لیست دلخواه و یادآوری آیتم های دلخواه و تقویم شمسی اشاره کرد.

    خاطراتتان را ثبت کنید

    نوشتن سفرنامه و خاطرات سفر اگرچه برای بسیاری از افراد جالب توجه است اما از آنجایی که حمل دفترچه، خودکار و حتی دوربین عکاسی در یک سفر، می تواند دردسرساز باشد، بسیاری از نوشتن خاطرات صرفنظر می کنند.

    اپلیکیشن «سفرنامه» به شما این امکان را می دهد که خاطرات سفر، به همراه عکس، فایل صوتی و یا حتی ویدیو را در آن ثبت کنید و حتی با مردم به اشتراک بگذارید. شما می توانید سفرنامه های مختلف از مکان هایی که مسافران دیگر بازدید کرده اند را بخوانید و پیشاپیش با مقصدی که قرار است از آن دیدن کنید، آشنا شوید. خوبی این اپلیکیشن این است که همیشه همراه شماست و ثبت یک نوشته یا عکس هیچ موقع از دستتان در نخواهد رفت.

    هتلتان را آنلاین رزرو کنید

    اگر اهل گشت و گذار باشید به طور قطع به یک راهنما برای پیدا کردن اقامتگاهی مناسب نیاز دارید چرا که تا زمانیکه محل اقامت خود را تعیین نکنید، دیگر برنامه های سفر نیز با آشفتگی رو به رو خواهند بود. در این صورت بهتر است از اپلیکیشن «پین تا پین» استفاده کنید.

    این اپلیکیشن لیستی کامل از هتل های فعال در بیش از 100 شهر کشور را به شما نشان می دهد و در همین حال تخفیف هایی نیز برای رزرو هتل به کاربران ارائه می دهد.

    این نرم افزار موبایلی با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی جامع در مورد هتل های موجود، شما را از سر زدن به آژانس های مسافرتی مختلف بی نیاز می کند. به بیانی ساده در این اپلیکیشن، هر هتل دارای صفحه  مختص به خود است که از طریق آن می توانید به اطلاعاتی چون آدرس، قوانین و مقررات، تصاویر و امکانات هتل ها دسترسی داشته باشید و با توجه به توانایی مالی خود بهترین اقامتگاه را برای خود و خانواده تان تدارک ببینید و حتی به مقایسه هتل ها با یکدیگر بپردازید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر