شاخص‌ترین محصولات ایفا آلمان

عصر کالا- نمایشگاه IFA برلین، بزرگ‌ترین جشنواره تکنولوژی اروپا، بهترین مکان برای معرفی و عرضه محصولات مختلف دیجیتالی تا چهارشنبه این هفته برپاست. در ادامه به پنج گجت جذابی که در این نمایشگاه معرفی شد، اشاره می‌کنیم.

شاخص‌ترین محصولات ایفا آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، زمانی برای گردش بردن سگ یا بازی کردن با گربه خانگی‌تان ندارید؟ این محصول مناسب شماست.یک استارت‌آپ کالیفرنیایی محصولی را معرفی کرده که Varram نام داشته و یک روبات ورزشی  مخصوص حیوانات خانگی است. این روبات با استفاده از گوشی هوشمند کاربر هدایت شده و می‌تواند در مواقع تنهایی، با حیوانات خانگی عزیزتان بازی کند. این روبات حتی می‌تواند برای حیوان غذای تشویقی نیز بیندازد. سنسورهایی که داخل این روبات تعبیه شده می‌تواند از خرابکاری حیوان مانند پنجه کشیدن به مبلمان جلوگیری کرده و میزان فعالیت آنها را بررسی و ثبت کند.

    هوش مصنوعی در خانه
    Jens Heithecker، مدیر ارشد نمایشگاه اعلام کرده که در IFA امسال، سه ترند برتر تکنولوژی عبارت بوده است از 5G، کنترل صوتی و هوش مصنوعی یا AI.شرکت زیمنس نیز محصول جدیدی معرفی کرد که دو مورد هوش مصنوعی و کنترل صوتی را همزمان در دستگاه‌های داخل خانه عرضه می‌کند. این شرکت، اجاق گاز فرداری معرفی کرد که با استفاده از دستورات صوتی کار می‌کند. همچنین ماشین لباسشویی جدید این شرکت می‌تواند با استفاده از وای‌فای با کاربر ارتباط برقرار کرده و پیش‌بینی کند که خشک کردن لباس‌های شسته شده چقدر زمان می‌برد. سیستم جدیدی که این شرکت معرفی کرده، Home Connect نام دارد و می‌تواند لوازم مختلف خانه را به یکدیگر متصل کند، دستورات پخت غذا پیشنهاد دهد و با وجود دوربینی که داخل یخچال دارد می‌تواند تشخیص دهد که کاربر چه مواد اولیه‌ای داخل خانه دارد. با کمک این سیستم، بعد از اینکه غذا حاضر شد، درهای اجاق گاز با استفاده از دستور صوتی باز شده و وقت آن می‌‌رسد که آشپز غذا را از داخل آن بردارد. سیستم هوشمند داخل لباسشویی نیز با استفاده از یکسری سنسور می‌تواند میزان رطوبت لباس‌ها را تشخیص دهد و اطلاعات مربوط را به ماشین لباس خشک‌کن بفرستد.

     

    کریسمس دیجیتالی
    Heithecker  همچنین عنوان کرد که از بین هزاران محصول معرفی‌شده در نمایشگاه IFA، هدست‌های استریو بدون سیم می‌تواند به‌عنوان یک محصول مقرون‌به‌صرفه، قابل حمل و با کیفیت برای هدیه کریسمس انتخاب شود. Heithecker می‌گوید: «هدست‌هایی با قابلیت از بین بردن نویز، می‌تواند در خانه کارآیی زیادی داشته باشد، مثلا وقتی می‌خواهید موسیقی گوش دهید، با این هدست‌ها می‌توانید به خلوت خود رفته و دیگر نگران صداهای مزاحم نباشید.» البته برخی از این محصولات قرار نیست ارزان‌قیمت باشند. ایرفون‌های فوق پیشرفته پاناسونیک با قیمت 1200 یورو عرضه خواهند شد. تلویزیون عظیم 219 اینچی سامسونگ که «دیوار» نام دارد نیز 500 هزار یورو! قیمت دارد.

    تراشه همه‌کاره 5G هوآوی
    هوآوی هم در این رویداد، پردازنده فوق پرسرعت  Kirin 990  را معرفی کرده و نسخه به خصوصی از این تراشه را برای دوران عرضه تکنولوژی 5G طراحی کرده است. براساس آنچه خود  شرکت هوآوی ادعا می‌کند، این پردازنده اولین تراشه همه کاره 5G است که در دنیا تولید شده و مجهز به یک مودم است که سرعت دانلود فوق‌العاده بالایی دارد. این شرکت همچنین اعلام کرده که استفاده از تک‌تراشه پردازنده+مودم Kirin  می‌تواند گوشی‌های هوشمند را نسبت به دیگر رقبا در بازار، به‌صرفه‌تر و کارآمدتر کند؛ زیرا در گوشی‌های دیگر شرکت‌ها، از پردازنده و مودم جدا استفاده می‌شود. ریچارد یو، مدیر بخش مشتریان هوآوی می‌گوید تراشه جدید Kirin، کمی بزرگ‌تر از ناخن است و استفاده از آن می‌تواند به کوچک‌تر شدن گوشی‌های هوشمند کمک کند. هوآوی از شرکت‌‌هایی است که به‌دلیل تیرگی روابط بین واشنگتن و دولت چین، با چالش‌های مختلف روبه‌رو شد. آمریکا قبلا درباره توسعه تکنولوژی 5G توسط شرکت چینی هوآوی به متحدان خود هشدار داده و مدعی است که این تکنولوژی برای جاسوسی دولت چین مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادعایی که شرکت آن را رد می‌کند. شرکت رقیب هوآوی، سامسونگ نیز از گوشی 5G Fold خود رونمایی کرد، دستگاهی که می‌تواند تا شده و به یک صفحه نمایش یکپارچه تبدیل شود.

     

    High-tech relief
    D-Free، اولین دستگاه تکنولوژیک پوشیدنی محسوب می‌شود که برای افرادی که بی‌اختیاری ادرار دارند، کارآمد است و می‌تواند پیش‌بینی کند که فرد چه هنگامی نیاز به ادرار کردن دارد. این ابزار روی شکم بسته شده و تغییرات اندازه مثانه فرد را بررسی می‌کند. کاربر با استفاده از گوشی همراه خود، به داده‌های این دستگاه دسترسی پیدا کرده و دستگاه نیز زمان تقریبی مناسب برای ادرار کردن را هشدار می‌دهد.این سیستم برای زمان از پوشک گرفتن کودکان مناسب است و همچنین افراد کهنسالی که به مشکل بی‌اختیاری ادرار دچار شده‌اند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر