شگرد جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب کاربران با نصب اپلیکیشن‌های موبایلی

عصر کالا- رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری سه مرد جوان خبر داد که با ایجاد یک درگاه جعلی در پی نصب اپلیکیشن‌های موبایلی در فضای مجازی اقدام به خالی کردن حساب طعمه‌هایشان می‌کردند ...

شگرد جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب کاربران با نصب اپلیکیشن‌های موبایلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، اواخر دی 97  مردی 48 ساله‌ با حضور در اداره پلیس فتا تهران از برداشت میلیونی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش خبر داد.

    این مرد عنوان کرد که در یک کانال تلگرامی با یک اپلیکیشنی که ظاهراً با نصب آن امکان مشاهده‌ برنامه‌های ماهواره‌ای داده می‌شود، آشنا شده و نصب آن را انجام داده است.

    وی افزود: در زمان نصب باید مبلغ 5 هزار تومان واریز می‌کردم و به همین خاطر به مراجعه ورود به سایت بانکی معرفی شده در آن کانال، مراحل پرداخت پول را با ثبت رمز دوم کارت و مشخصات بانکی‌ انجام داده و منتظر نصب اپلیکیشن ماندم اما بعد متوجه برداشت غیرمجاز پولهای زیادی از حساب بانکی‌ام شدم!

    در مراحل رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس فتا متوجه جعلی بودن درگاه بانکی شدند که تیم پلیسی با اقدامات فنی موفق به شناسایی پسر جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز پولها کرده بود شده و در روز هشت بهمن، وی در عملیاتی غافلگیرانه در شرق تهران دستگیر شد.

    متهم ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند اما در مواجه با مدارک پلیسی از این کلاهبرداری میلیونی پرده برداشت همچنین در ادامه رسیدگی به پرونده دو همدست متهم (میثم 26 ساله و وحید 39 ساله) در شرق تهران بازداشت شدند.

    سرهنگ تورج کاظمی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: مجرمان سایبری با تشکیل گروه و کانالهایی تحت عناوین گمراه‌کننده اعم از کانالهای فروش نرم‌افزار و اپلیکیشنهای کاربردی، درصدد اخاذی و کلاه‌برداری از شهروندان و متقاضیان هستند.

    وی یادآور شد: شهروندان باید در این رابطه از منابع معتبر اقدام به خرید برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز خود کرده و قبل از واریز وجه، اطلاعات لازم و جامع را درباره  آدرس اینترنتی بانکی که قصد تراکنش دارند، بررسی کنند و فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر