آسیب‌پذیری یک سرویس خبرخوان، اطلاعات کاربران را لو داد

عصر کالا- به نظر می‌رسد سرویس خبرخوان فلیپ‌بورد تحت‌تأثیر آسیب‌پذیری‌های امنیتی مجبور شده گذرواژه خیل عظیمی از حساب‌های کاربری خود را ریست کند.

آسیب‌پذیری یک سرویس خبرخوان، اطلاعات کاربران را لو داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به غذاهای کاربری شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران شدت گرفته و از طرفی دیگر، موضوع امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار شده است، بسیاری از محققان امنیتی با تحقیقات و بررسی‌های خود سعی دارند که آسیب پذیری‌های موجود در سرویس‌های مختلف اینترنتی را کشف کرده و با اعلام عمومی آن علاوه بر آن آگاه سازی کاربران، به شرکت‌های توسعه دهنده آنها نیز هشدار دهند که در اولین فرصت به برطرف سازی مشکلات امنیتی مربوطه بپردازند.

    حالا در تازه‌ترین اخبار منتشر شده در وب‌سایت تک کرانچ، بسیاری از هکرها در 9 ماه گذشته سعی داشتند سرویس خبرخوان و رایگان فلیپ بورد را هک کرده و با نفوذ به حساب‌های کاربری کاربران عضو آن به اهداف خود دست یابند. هر چند که هنوز هدف و انگیزه نفوذ هکرها و مجرمان سایبری در این خصوص معلوم و مشخص نشده است.

    به همین ترتیب این شرکت اعلام کرده که تحت تأثیر آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی مذکور مجبور شده که گذرواژه‌های میلیون‌ها حساب کاربری کاربران خود را ریست کند تا دسترسی احتمالی هکرها را به صفر برساند و بدین ترتیب از حریم خصوصی کاربرانش محافظت کند.

    طبق اعلام این شرکت سرویس خبر خوان مذکور در سال گذشته میلادی دو بار مورد نفوذ و حمله هکرها قرار گرفت. گفته می‌شود هکرها توانسته بودند به نام کاربری، آدرس ایمیل، گذرواژه و حساب کاربری کاربران دسترسی پیدا کنند.

    کلیپ بورد مدعی شده بود که تمامی حساب‌های کاربری این سرویس مورد نفوذ و حمله هکرها قرار نگرفته این در حالی است که از ارائه آمار دقیق‌تر از حساب‌های کاربری حذف شده نیز خودداری می‌کرد.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده حدود 150 میلیون کاربر فعال از سرویس خبرخوان رایگان فلیپ بورد در جهان استفاده می‌کنند.

    بسیاری از کارشناسان پیشتر گفته بودند که دسترسی هکرها به حساب‌های کاربری برای نفوذ و سایر شبکه‌های اجتماعی کاربران از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل و سامسونگ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر