در نشست زنجیره حمایت وزارت ارتباطات از کسب و کارهای ICT مطرح شد:

اپلیکیشن‌های موبایل ۱۵ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند

عصر کالا- حمایت مالی دولت از کسب‌وکارهای حوزه ICT دارای ۴ مرحله است که در مرحله اول شامل کمک های مقدماتی زیر ۱۵ میلیون تومان است و به انواع برنامه‌های کاربردی تلفن همراه پرداخت می‌شود.

اپلیکیشن‌های موبایل ۱۵ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, نشست خبری معرفی زنجیره حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید کسب و کارهای حوزه ICT امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.

    نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست، اظهار داشت: برنامه حمایت از تولید داخل در وزارت ارتباطات شامل بخش‌های پیوست فناوری (جذب فناوری)، توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، کمک‌های فنی و اجرایی، کمک‌های حقوقی و فرهنگی، تأمین مالی و سفارش خرید است.

    وی با اشاره به مراحل کمک مالی دولتی، گفت: در مرحله اول کمک های مقدماتی زیر 15 میلیون تومان با کمک صندوق امید برای انواع برنامه‌های کاربردی تلفن همراه پرداخت می‌شود. بعد از آن به تشخیص شوراهای استانی به تولید و توسعه کسب و کار بزرگ‌تر وام پرداخت می‌شود و در مرحله بعد قراردادهای بزرگ و بنگاه های تولیدی برای کمک به جریان نقدینگی تا سقف 3 میلیارد تومان تامین مالی می‌شود و اخیرا با تشکیل مراکز شتابدهی در استان ها، تا 50 درصد آورده از محل بودجه وجوه اداره شده به کسب وکارهای جدید وام می‌دهیم.

    جهانگرد گفت: اعتبار بودجه وجوه اداره شده 140 میلیارد تومان است و در سال جاری نیز 500 میلیارد تومان برای انواع حمایت‌های مالی و اجرایی دیده شده است.

    وی یادآور شد: پیش از این کمیته وام وجوه اداره شده تنها در شش استان کارگروه داشت و درخواست‌ها پس از بررسی به تهران می‌آمد که اکنون در تمامی استان‌ها این کارگروه ایجاد شده است.

    جهانگرد همچنین حمایت‌های از شبکه‌های اجتماعی بومی را بخشی از حمایت‌های دولتی انجام شده عنوان کرد.

    همچنین در این نشست حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی در پاسخ به سؤال فارس از بازبینی در بخشی از ماموریت‌های پژوهشگاه فضایی خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری برنامه توسعه خدمات و کاربردهای فضاپایه در حوزه کاری استارت‌آپ‌ها را خواهیم داشت و دو ردیف حمایتی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر