یک شرکت ژاپنی ابداع کرد:

فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص

عصر کالا- یک شرکت ژاپنی فناوری برای شناسایی افراد براساس شکل بدن و لباس های آنها با صحت ۹۰ درصد ابداع کرده است. باکمک این فناوری می توان کودکان گمشده را در محیط های شلوغ ردیابی کرد.

فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، نرم افزار جدید شناسایی بدن که افراد را براساس شکل هیکل و حتی لباس های آنها شناسایی می کند، سال آینده به بازار عرضه می شود.

    در حال حاضر فناوری شناسایی صورت قابلیت شناسایی افراد بر اساس تصاویر دوربین ها را ارتقا داده است. این فناوری حتی در صورت مبهم بودن صورت افراد نیز آنها را شناسایی می کند.

    شرکت NEC Global فناوری شناسایی بدن را ارائه می کند و امیدوار است آن را در محیط های نیازمند اقدامات امنیتی شدید مانند ورزشگاه ها و فرودگاه ها به کار گیرد.

     

    به عنوان مثال اگر  عکسی از کسی که در حال گذر از فضای امنیتی ورزشگاه گرفته شود، دوربین های اطراف استادیوم می توانند او را شناسایی کنند.

    مخترع ژاپنی این فناوری معتقد است می توان از آن برای ردیابی کودکان در فضاهای شلوغ استفاده کرد. شرکت مذکور ادعا می کند این فناوری می تواند با صحت 90 درصد افراد را شناسایی کند. فناوری مذکور  می تواند جزئیات ظاهر فرد در عکس مانند لباس ها و شکل بدن او را تحلیل  و تعیین کند آیا با فرد مورد نظر تطبیق دارد یا خیر.

    فناوری مذکور از تحلیل تصاویر و یادگیری عمیق استفاده می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر