معرفی قابلیت‌های جدید واتس اپ تجاری

عصر کالا- اپلیکیشن واتس اپ تجاری (WhatsApp Business) قرار است با قابلیت‌های جدید و کاربردی، بزودی در فروشگاه اینترنتی پلی استور گوگل قابل دسترس کاربران قرار بگیرد.

معرفی قابلیت‌های جدید واتس اپ تجاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، نزدیک به یک ماه پیش بود که قرار شد واتس اپ، سیستم پیام رسان خود را به دنیای تجارت بکشاند و اپلیکیشن جداگانه ای ایجاد کند تا بدین وسیله کاربران این پیام رسان بتوانند براحتی با صاحبان مشاغل و شرکت ها در ارتباط باشند.

    هم‌اکنون شرکت واتس اپ اعلام کرده که قرار است اپلیکیشن واتساپ بیزینس (WhatsApp Business) در فهرست اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اینترنتی پلی استور گوگل نیز برای کاربران قابل دسترسی و استفاده قرار بگیرد.

    نماد و لوگوی این اپلیکیشن جدید، بجای علامت تماس تلفنی سبزرنگ، این بار یک حرف انگلیسی B است که در علامت سبزرنگ واتس اپ قرار گرفته است. همانطور که می دانیم حرف انگلیسی B، حرف نخست کلمه Business به معنی تجارت است. البته این اپلیکیشن همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد و به طور محدود برای تعدادی از صاحبان مشاغل و شرکت های داوطلب در کشور هند در حال اجراست.

    این شرکت از صاحبان مشاغلی که در این زمینه با آن همکاری می کنند، درخواست کرده است تا هرگونه ویژگی، امکانات و مسئله‌ای که بنظرشان مشکل ساز است را عنوان کنند تا در صورت لزوم، مشکلات احتمالی این اپلیکیشن برطرف شود.

    بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود 1.3 میلیارد کاربر در سراسر جهان  است. تعداد بالای کاربران و مخاطبان این پیام رسان می تواند به منبع درآمدزایی بسیار مناسبی برای واتس‌اپ تبدیل شود، به گونه ای که شرکت های تجاری کوچک و بزرگ بسیاری برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند سرویس های پیام رسانی و گفت‌وگوی مستقیم واتس‌اپ هستند.

    شرکت فیس‌بوک با در اختیار داشتن واتس‌اپ در سال 2014، 19 میلیارد دلار کسب کرد و هم اکنون نیز درصدد کسب پول بیشتری از این اپلیکیشن پیام رسان محبوب است. واتس‌اپ سال گذشته اعلام کرده بود که می خواهد خدمات جدیدی را به کاربرانش ارائه دهد تا بتوانند از طریق یک درگاه امن اینترنتی با شرکت های مورد نظرشان در ارتباط باشند. واتس‌اپ در واقع با این کار می خواهد جای پای خود را در عرصه کار و تجارت و همچنین در میان مردم محکم تر کند تا بر محبوبیت و ثروتش افزوده شود.

    شرکت واتس‌اپ در صفحه مجازی خود نوشته است:"ما قصد داریم در قالب یک اپلیکیشن رایگان که منحصرا برای فعالیت های تجاری طراحی شده است، خدمات جدیدی برای شرکت های تجاری کوچک و بزرگ ارائه دهیم. این اپلیکیشن به دو حالت خواهد بود: یکی مخصوص شرکت های کوچک و دیگری مخصوص شرکت های بزرگ نظیر بانک ها، ایرلاین ها و فروشگاهای بزرگ اینترنتی که تعداد مشتریانشان بسیار زیاد است".

    این اپلیکیشن ویژگی های متعدد و متفاوتی دارد که می توان به انتقال گفت‌وگو، ایجاد پروفایل تجاری، پاسخ خودکار و تحلیل داده ها اشاره کرد. هنگامی که صاحبان مشاغل و تجارتگران می خواهند در این پیام رسان برای خود و شرکت خود یک پروفایل تجاری بسازند، صفحه ای ظاهر می شود که در آن باید توصیف شغل و شرکت، وب سایت و نشانی شرکت خود را در آن ثبت کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات اصلی و محوری شرکت مورد نظر خود را در این صفحه مشاهده کنند.

    یکی از ویژگی های جالب این اپلیکیشن جدید، قابلیت انتقال گفت‌وگو و چت‌هاست. این بدین معناست که آیا کاربران برای استفاده شخصی از پیام رسان معمولی واتس اپ و اپلیکیشن واتس اپ تجاری از یک یا دو گوشی همراه استفاده می کنند یا خیر.

    ویژگی دیگر واتس اپ تجاری، قابلیت تحلیل و آماردهی است که بدین ترتیب صاحبان شرکت ها و مشاغل قادر خواهند بود تعداد تمامی پیام های دریافتی، ارسالی و خوانده شده را تحلیل کرده و به آنها ارائه دهد. در آخر باید گفت که شکل و شمایل و ظاهر این اپلیکیشن جدید شباهت بسیاری با پیام رسان معمول واتس اپ دارد به گونه ای که کاربران احساس نصب اپلیکیشین متفاوتی را نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر