تا پایان سال جاری میلادی؛

اعضای هیات نظارت فیس بوک مشخص می شوند

عصر کالا- فیس بوک تا پایان سال جاری اعضای هیات نظارتی خود را معرفی می کند. این هیات که در نهایت ۴۰ عضو خواهد داشت، همخوانی پست ها و تبلیغات موجود در این پلتفرم را با سیاست های فیس بوک بررسی می کند.

اعضای هیات نظارت فیس بوک مشخص می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، طبق اعلام فیس بوک، نام اعضای نخستین هیات نظارتی شبه مستقل این شرکت تا پایان سال جاری میلادی اعلام می شود.

    این هیات نظارتی با هدف تصمیم گیری درباره محتوای فیس بوک(مانند آنکه چه زمان پست ها در اینستاگرام یا فیس بوک جزو پست های نفرت پراکنی به حساب می آیند) ایجاد می شود.  همچنین این هیات می تواند تعیین کند آیا پست ها یا تبلیغات موجود در پلتفرم خلاف استانداردهای فیس بوک هستند یا خیر. همچنین هرگونه یافته ای که پنل ارائه کند در حقیقت راهنمایی برای فعالیت های فیس بوک به حساب می آید.

    ماه گذشته مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک از تصمیم خود برای ایجاد یک هیات نظارتی خبر داد. این در حالی بود که از فیس بوک به دلیل ناتوانی در حفظ حریم شخصی کاربرانش و همچنین ناتوانی در حذف سریع و موثر اخبار جعلی، پست های نفرت پراکنی و غیره به شدت انتقاد شده بود.

    این هیات نظارتی 40 عضو خواهد داشت که سالانه درباره چند پرونده تصمیم گیری می کنند.  هیات مذکور در ابتدای امر پست هایی را بررسی می کند که خود فیس بوک آنها را ارجاع می دهد .اما از نیمه نخست 2020 میلادی  این هیات مورد نمونه های ارجاعی کاربران را نیز بررسی خواهد کرد. هیات نظارتی فیس بوک به محض تعیین 11 عضو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر