اپلیکیشن دستیار خرید و فروش هوشمند کالا طراحی شد

عصر کالا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید دستیار خرید و فروش هوشمند کالا در قالب یک اپلیکیشن شد.

اپلیکیشن دستیار خرید و فروش هوشمند کالا طراحی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, پیمان اکبرنیا از موسسان شرکت دانش بنیان راهکارهای هوشمند در توضیح ویژگیهای اپلیکیشن «آفر» گفت: اپلیکیشن «آفر» یکی از محصولات خلاقانه شرکت راهکارهای هوشمند است که با قابلیت مقایسه و تحلیل قیمت کالاهای مختلف در فروشگاه‌ها، کاربران خود را از آخرین تخفیف ها نیز باخبر می کند.

    وی با بیان اینکه ایده اولیه این دستیار خرید هوشمند از ایده یک موتور جستجوی خرید با قابلیت جستجو در فروشگاه‌های آنلاین که توانایی نمایش دادن کمترین قیمت کالاها را داشت، آمده است، گفت: پس از آن ایده ای در ذهنمان شکل گرفت که بتوانیم در فروشگاه‌های آنلاین به صورت خودکار تخفیف‌های محصولات مختلف را تشخیص دهیم و به کاربران اعلام کنیم.

    اکبرنیا با اشاره به اینکه این نرم افزار قابلیت اعلام این تخفیف‌ها را نیز دارد نه اینکه حتما خود فروشگاه آن‌ها را ثبت و اطلاع رسانی کرده باشد، ادامه داد: به طور کلی در این اپلیکیشن قصد براین بود که به صورت اتوماتیک همه کاهش قیمت‌ها را ثبت کنیم. اگر روزانه وارد این اپلیکیشن شوید می‌توانید تا چند ده هزار تخفیف را مشاهده کنید. حتی روزهایی که فروشگاه‌ها فروش ویژه دارند، ممکن است تا حدود 50 هزار تخفیف را مشاهده کنید که ما به صورت اتوماتیک آن‌ها را ثبت می‌کنیم و نمایش می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه در این طرح پربازدیدترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های دیجیتال را که حدود 100 عدد هستند، شناسایی کرده‌ایم، توضیح داد: البته برخی از این فروشگاه ها بعد از مدتی غیرفعال می‌شوند و ما فروشگاه‌های جدید اضافه می‌کنیم.

    مدیر شرکت دانش بنیان راهکارهای هوشمند ادامه داد: در این فروشگاه‌ها بین 500 هزار تا یک میلیون کالای دسته‌بندی شده وجود دارد. سیستم هوشمند ما هر روز این فروشگاه‌ها و کالاهایشان را بررسی می‌کند. نکته دیگر این است که کاربران می‌توانند برای هر کالایی نمودار قیمت و تغییرات آن را ببینند.

    اکبرنیا با اشاره به ویژگی دستیار هوشمند خرید «آفر» گفت: این اپلیکیشن کمک می‌کند افراد برای خرید هر کالایی بهتر تصمیم بگیرند و البته این فاز اول پروژه است. در حال حاضر مشغول آماده‌سازی بخش محتوا هستیم و هنگامی که کاربر وارد اپلیکیشن و در آینده، وب سایت می‌شود، می‌تواند محتوایی مربوط به راهنمای خرید را مطالعه کند و از این طریق تصمیم بگیرد که چه کالایی را  با چه کیفیتی می‌تواند تهیه کند.

    وی افزود: در آینده بخش نظرات کاربران درباره فروشگاه‌ها را هم اضافه خواهیم کرد. در این صورت کاربران نظر خود را درباره فروشگاه و محصولاتی که تهیه کرده‌اند، بیان کرده و از این طریق کاربران دیگر هم با توجه به این اظهارنظرها، تصمیم های دقیق‌تری برای تهیه کالای مورد نیاز خود خواهد گرفت.

    مدیر شرکت دانش بنیان راهکارهای هوشمند با بیان اینکه سیستم این نرم افزار به این صورت بوده که به طور اتوماتیک در فروشگاه‌ها جستجو و کالاها را دسته بندی و قیمت‌ها را به لیست مربوطه اضافه می‌کند، گفت: این سیستم به این شکل نیست که فروشگاه ها خودشان پنلی در اختیار داشته باشند و قیمت‌ها و کالاها را وارد کنند. این ویژگی خاص در حال حاضر منحصر به این اپلیکیشن است.

    وی افزود: در حال حاضر سیستم اتوماتیک است اما در آینده اگر فروشگاهی در سطح شهر اضافه شود می‌تواند اطلاعات کالا و قیمت‌های خود را به ما اعلام کند تا به لیست اضافه شود.

    اکبرنیا با تاکید براینکه کاری که این سیستم انجام می‌دهد، شفافیت در بازار کالاست، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که معمولا می‌افتد، غیرشفاف بودن بازار است که باعث می‌شود ما اطلاعات کاملی درباره کالاها نداشته باشیم. اگر فروشگاه‌ها هم بدانند که جایی هست که قیمت‌های سایرین را اعلام می‌کند، در صورتی که کالای خود را گران‌تر عرضه کرده باشند، طبیعتا سعی می‌کنند قیمت مناسب‌تری برای کالای خود در نظر بگیرند و به قیمت متعادلی در بازار برسند.

    وی با بیان اینکه فروشگاه‌هایی را وارد این لیست کرده‌ایم که قوانین کشور را رعایت کرده باشند، افزود: برای مثال در بخش خرید آنلاین نمادی به نام «اعتبار الکترونیک» وجود دارد که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است به فروشگاه‌هایی اعطا می‌شود که ثبت رسمی شده‌اند. در این صورت افراد با یک صفحه مجازی بی هویت طرف نیستند و می‌توانند پیگیر خرید و تحویل کالای خود باشند.

    اکبرنیا با اشاره به اینکه اپلیکیشن‌های دستیار خرید در نقاط مختلف دنیا وجود دارد اما از نظر فنی با مدل فنی نرم افزار «آفر» متفاوت است، افزود: در سطح دنیا فروشگاه‌هایی هستند که بخش بزرگی از بازار را در دست دارند و معمولا خودشان نرم افزاری دارند که کاربر از آن طریق کالا را تهیه می‌کند اما به این شکل کمتر اپلیکشنی ساخته شده است.

    وی توضیح داد: در حال حاضر نسخه اندروید «آفر» در بازار عرضه شده است و در حال تهیه نسخه برای سیستم عامل آی او اس هستیم. کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از کافه بازار، مایکت و گوگل پلی به صورت رایگان و با حجم 3 مگابایت دانلود کنند.

    اکبرنیا هدف از تولید این اپلیکیشن را یک دستیار خرید تمام و کمال برای مشتریان و از طرفی یک دستیار کامل برای فروشندگان عنوان کرد؛ به این معنی که هم به کاربران کمک کند تا خرید بهینه داشته باشند و هم فروشندگان بتوانند به فروش بهتری برسند. این نرم افزار کمک می‌کند که فروشگاه‌ها در بازار آنلاین بهتر دیده شوند. به بیان دیگر «آفر» یک دستیار خرید و فروش هوشمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر