استفاده ۲.۵ میلیارد نفر از اپلیکیشن‌های فیسبوکی

عصر کالا- بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، حدود ۲.۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یکی از اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط فیس بوک نظیر واتس اپ و اینستاگرام استفاده می کنند.

استفاده ۲.۵ میلیارد نفر از اپلیکیشن‌های فیسبوکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بسیاری از کاربران فضای مجازی درحال ترک این شبکه اجتماعی هستند و فیس بوک دیگر آن فیس بوکی نیست که در روزهای اوج خود به سر می برد . از طرفی دیگر هم رسوایی که فیس بوک در چندماه گذشته به بار آورد ، همگی دست در دست هم داد تا این شبکه اجتماعی محبوبیت قبلی خود را در میان کاربران نداشته باشد .

    اما به تازگی با آمار و گزارشی که مدیران فیس بوک با همکاری موسسات تحقیقاتی و آماری منتشر کرده اند، می توان دریافت با اینکه خود اپلیکیشن فیس بوک در مسیر فراموشی و کم لطفی کاربرانش قرار گرفته و سیری نزولی را در پیش دارد ، اما این بدان معنا نیست که محبوبیت اپلیکیشن های دیگرش نیز رو به افول است . گزارش مالی جدید این شرکت به وضوح نشان می دهد دقیقا برعکس فیس بوک ، اپلیکیشن های پیام رسان فیس بوک مسنجر و واتس اپ در کنار شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت و استقبال بی نظیر و کم سابقه ای برخوردار شده اند به گونه ای که گفته می شود دست کم 2.5 میلیارد نفر در جهان حداقل از یکی از این اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط فیس بوک استفاده می کنند.

    البته لازم به ذکر است که این آمار برای تعداد اکانت های موجود در این اپلیکیشن هاست و تعداد نفرات در جهان را نشان نمی دهد.

    طبق آماری که پیشتر توسط موسسات تحقیقاتی اعلام شده بود، بیش از 1 میلیارد کاربر در اینستاگرام ، 1.5 میلیارد کاربر در واتس اپ و 1.3 میلیارد کاربر در پیام رسان فیس بوک مسنجر فعالیت دارند که این در نوع خود عدد بسیار بزرگ و موفقیت چشمگیری خواهد بود.

    این آمار متعلق به سه ماهه دوم سال جاری 2018 میلادی است که آمار گفته شده به خوبی در نمودار ذکر و نشان داده شده است.

    بسیاری از تحلیلگران بر این باورند فیس بوک با ارائه این نمودار قصد داشته کاهش قابل توجه تعداد کاربران فیس بوک در ایالات متحده آمریکا ، کانادا و اروپا را نادیده بنگارد چراکه پس از رسوایی اطلاعاتی این شرکت، کمپین های بسیاری مبنی بر ترک و تحریم این شبکه اجتماعی درفضای مجازی ایجاد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر