مراقب اپلیکیشن تیک‌تاک باشید

عصر کالا- کارشناسان امنیتی که اخیرا از آسیب پذیری جدیدی در شبکه اجتماعی تیک تاک خبر داده بودند، به کاربران هشدار داده‌اند مراقب استفاده از این اپلیکیشن باشند.

مراقب اپلیکیشن تیک‌تاک باشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، کارشناسان و متخصصان فعال در شرکت Check Point که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می کند، اخیرا آسیب پذیری و ضعف امنیتی جدیدی را در اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک که اخیرا در میان کاربران فضای مجازی از محبوبیت بالایی برخوردار شده است، کشف کرده بودند که به هکرها و مجرمان سایبری اجازه دسترسی به حریم خصوصی کاربران، کنترل پروفایل آنها و دستکاری محتوا، آپلود و حذف ویدیو توسط حساب کاربری آنها را می‌داد.

    به عقیده این کارشناسان، آسیب پذیری مذکور بدون شک حریم خصوصی کاربران را به مخاطره خواهد انداخت و بدین ترتیب از شرکت توسعه دهنده این اپلیکیشن درخواست کرده‌اند که هرچه سریعتر حفره‌های امنیتی موجود را برطرف کند و راه دسترسی و نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی و کنترل حساب کاربری کاربران تیک تاک را ببندد.

    با اینکه شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن تیک تاک بلافاصله اعلام کرد که آسیب پذیری های کشف شده را برطرف کرده است، اما به نظر می رسد که بسیاری از مقامات آمریکایی همچنان نگران افشای اطلاعاتی این شبکه اجتماعی هستند و بر این باورند که امنیت ملی این کشور را تهدید خواهد کرد. ارتش ایالات متحده نیز هفته گذشته نصب تیک تاک روی گوشی های مقامات و کارمندان دولتی را ممنوع اعلام کرد.

    در همین راستا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران فضای مجازی به استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب هشدار داده و تاکید کرده اند که مراقب نفوذ و دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی آنها باشند؛ چراکه ممکن است بدون اطلاع آنها ویدیوهای جدیدی را با حساب کاربری قربانیان منتشر و آپلود و دردسرهای متعددی برای آنها ایجاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر