نخستین مرکز نوآوری لیزر افتتاح شد

عصر کالا- نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

نخستین مرکز نوآوری لیزر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شامگاه سه شنبه، 24 مردادماه، مرکز نوآوری لیزر ایران به عنوان نخستین مرکز نوآوری در این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا دانش لیزر در قالب محصولات کاربردی به صنایع ورود پیدا کند همچنین جذب ایده های نوآورانه و رفع نیاز بازار از دیگر اقدامات این مرکز است.

    8 شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند که فعالیت این شرکت ها در حوزه تولید محصولات بومی لیزر است. در این مرکز تجهیزاتی در حوزه های مختلف همچون آموزش، پزشکی، صنعت و تحقیقات تولید می شود. محصولاتی همچون چشمک لیزری، کیت پیشرفته لیزر، چشم نوری، لیزر تراپی در این مرکز با فعالیت شرکت های دانش بنیان تولید شدند.

    البته برای فرهنگسازی و ترویج حوزه لیزر مرکز اقدام به تولید کیت های آموزش لیزر برای پژوهش سراهای دانش آموزی کرده است تا آموزش از پایه شکل گیرد.

    همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.

    محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، محمد صادق ضبیحی دبیر ستاد توسعه فناوری های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و حسام الدین زند مدیرکل تجاری سازی نیز در این بازدید حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر