محبوب‌ترین برنامه‌های دانلود شده در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- لیست ۱۰ اپلیکیشینی که بیشترین دانلود را در سال ۲۰۱۷ داشته اند، منتشر شده است.

محبوب‌ترین برنامه‌های دانلود شده در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال 2017 روی هم‌رفته، سال خوبی برای تکنولوژی و نرم‌افزارهای جدید بوده است که بسیاری از شرکت‌ها  برنامه‌ها و محصولات جالب توجهی وارد بازار کردند.

    اخیرا فهرست 10 اپلیکیشنی که بیشترین دانلود را در اپ استور، گوگل پلی و دیگر فروشگاه‌های نرم افزار در سال 2017 داشته است، منتشر شده است؛ جالب است بدانید در این اپلیکیشن ها که اکثرا نرم افزارهای شبکه های اجتماعی می باشد خبری از تلگرام نیست.

    در ادامه لیست ده اپلیکیشینی که بیشترین دانلود را از فروشگاه های مختلف، در سال 2017 داشته را مشاهده می کنید.

    همانطور که مشاهده می کنید در سه فهرست منتشر شده که مربوط به گوگل پلی، اپ استور و دیگر فروشگاه هاست، واتس‌اپ در صدر جدول قرار گرفته است و این نشان دهنده محبوبیت این نرم افزار می باشد. با WhatsApp کاربران می توانند پیام رسانی و تماسی سریع و ساده ای داشته باشند.

    Messenger که در حقیقت پیام رسان مخصوص فیسبوک محسوب می شود توانسته در سال 2017 در بین محبوب ترین اپلیکیشن ها، مخصوصا در ios قرار بگیرد. همانطور که در لیست بالا مشاهده می کنید مسنجر در اپ استور و گوگل پلی حتی از سازنده خود یعنی فیسبوک پیشی گرفته است. استفاده راحت از این نرم افزار و همچنین سرعت بالای آن از جمله دلایلی است که این پیام رسان در بین محبوبترین دانلود شده های سال 2017 قرار گرفته است.

    اپلیکیشن فیس بوک که جزء قدیمی ترین برنامه های شبکه های اجتماعی محسوب می شود در رتبه بعدی قرار دارد. البته شرکت فیسبوک، اینستاگرام را نیز به طور کامل در اختیار گرفته است. جالب است بدانید که تعداد مخاطبان اینستاگرام هم اکنون در حال پیشی گرفتن از تعداد مخاطبان فیسبوک است و به همین دلیل اینستاگرام در رتبه بعدی بهترین اپ های دانلود شده در سال 2017 قرار گرفته است.

    در لیست بهترین نرم افزارها، اپلیکیشن Snapchat  نیز دیده می شود؛ برنامه ای که جزء پرطرفدارترین پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال شناخته می شود. با اینکه تعداد کاربران فعال اسنپ چت بش از یک میلیارد است، اما باز در سال 2017 در بین پرطرفداریتپن دانلودی ها جای گرفته است.

    گوگل مپس که به عنوان یک برنامه موقعیت یابی و مسیریابی معرفی می شود نیز در لیست بهترین اپلیکیشن های سال 2017 قرار گرفته است. این برنامه به طور پیش فرض بر روی گوشی های اندوریدی نصب می باشد اما برای استفاده در اپل باید آن را از فروشگاهها دانلود نمایید.

    یوتیوب در سال 2017 تواسنته در لیست پر استفاده ترین برنامه آیتونز در رتبه سوم قرار بگیرد و در مجموع به عنوان نرم افزار محبوبی در بین اپلیکیشن های سال 2017 جای گیرد.

    نکته جالب توجه در این لیست وجود نام نرم افزار شرکت تاکسیرانی می باشد. امروز Uber به عنوان بزرگترین شرکت تاکسی اینترنتی در سطح دنیا شناخته شده است که در کشورهای مختلفی در حال فعالیت می باشد. گفتنی است, اوبر فقط در کشورهایی که تاکسی اوبر ارائه می دهد کاربرد دارد و برای کشورهای دیگر غیر فعال می باشد.

    با دقت به بهترین نرم افزارهای سال 2017 نبود برخی از اپلیکیشن هایی که مخصوصا در ایران کاربرد بسیاری دارد، حس می شود. در فهرست برترین نرم افزارهای سال 2017 که بیشترین آنها مربوط به پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، نامی از پیام رسان تلگرام دیده نمی شود. نبود تلگرام در لیست منتشر شده نشان دهنده عدم اطمینان مردم دنیا به این نرم افزار و پیام‌رسان می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر