رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خبر داد:

انتشار اسامی واردکنندگان متخلف موبایل به زودی

عصر کالا- رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی از انتشار اسامی واردکنندگان متخلف تلفن همراه در آینده نزدیک پس از نهایی شدن بررسی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی خبر داد.

انتشار اسامی واردکنندگان متخلف موبایل به زودی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, در پی انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی 4200 تومانی برای واردات تلفن همراه از سوی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات اتفاقات جالب توجهی رخ داد که می‌توان به ورود دستگاه‌های نظارتی به بازار موبایل برای رصد و پایش عملکرد واردکنندگان تلفن همراه اشاره کرد.

    مهدی محبی - رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی – در این باره گفت:واردکنندگان موبایل که از ارز دولتی 4200 تومانی استفاده کردند، اما کالای خود را با نرخ ارز آزاد و مردم فروخته‌اند قطعا مدنظر دستگاه‌های نظارتی قرار دارند و به زودی با آنها برخورد می‌شود که این مساله نشان می‌دهد دستگاه‌های نظارتی روی این موضوع حساس شده‌اند.

    وی افزود: در جلسات متعددی که با رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسئولین داشتیم مقرر شد تا در این زمینه حساس‌تر باشیم و با جدیت بازار تلفن همراه رصد شود.

    رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با تاکید بر این‌که وظیفه نظارت بر فروش و بازار تلفن همراه برعهده دستگاه‌های نظارتی و دیگر اتحادیه‌های بخش خصوصی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که باید به مشکلات فروشندگان و عرضه‌کنندگان تلفن همراه به عنوان یک کالای وارداتی توجه ویژه کرد، چرا که به عنوان مثال شرکت‌ها و واردکنندگان موبایل با مشکلات متعددی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند که می‌توان به باقی‌ ماندن کالاهایشان پشت گمرکات، مشکلات انتقال ارز و غیره اشاره کرد.

    البته جمال انصاری – معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی – در این مورد، گفته که امروز (12 تیر) آخرین مهلتی است که شرکت‌های واردکننده موبایل با ارز 4200 تومانی باید اسناد و مدارک خود را به تعزیرات تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و گرچه وقوع تخلف از سوی برخی از این شرکت‌ها محرض شده است، اما اگر تخلفاتی از جمله احتکار و عدم عرضه کالا توسط این شرکت‌ها برای تعزیرات حکومتی ثابت شود با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

    به گفته وی، شرکت‌هایی که نام آنها منتشر شده، شرکت‌هایی هستند که ارز دولتی دریافت کردند که هم‌اکنون نمی‌توان رقم تخلفات را دقیقا اعلام کرد، اما این موضوع در حال بررسی است و از سویی دیگر اگر کالایی بیش از مبلغ مصوب و مقرر فروخته شود تخلف محسوب شده و متناسب با میزان تخلف برخورد و مجازات صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر