رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

روزانه ۳۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود

عصر کالا- رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات کرباسیان، وزیر اقتصاد که گفته بود هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی به کشور وارد نمی‌شود، گفت: واردات روزانه ۳۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق به کشور و نیز دستگیری اعضای باندی که در عرض ۲سال، ۱۱۲۴کانتینر قاچاق به کشور وارد کردند، به خوبی نشان می‌دهد که این گفته‌ها واقعیت ندارد.

روزانه ۳۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، امیر خجسته، نماینده مجلس، در واکنش به اظهارات کرباسیان، وزیر اقتصاد که گفته بود هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی به کشور وارد نمی‌شود، به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: این گفته‌های آقای کرباسیان نشان می‌دهد که ایشان هیچ اطلاعی از واقعیت‌های موجود ندارند.

    وی با اظهار تأسف از اینکه روزانه  3300 کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: اگر صحبت‌های آقای وزیر درست است و هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی به کشور وارد نمی‌شود، پس چرا شاهد این اتفاقات هستیم؟

    نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در ادامه به دستگیری اعضای یک باند توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد که در عرض دو سال، 1124کانتینر قاچاق را از گمرک رد کرده بودند و در ادامه گفت: این مورد هم یکی دیگر از مصادیقی است که به وضوح نشان می‌دهد کالاهای قاچاق از مبادی رسمی به کشور وارد می‌شوند و حجم بسیار بالایی هم دارند.

    *دو اظهار نظر متفاوت وزیر اقتصاد طی چند ماه

    خجسته در ادامه به سخنان چند ماه پیش کرباسیان اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر اقتصاد چند ماه پیش آمار قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور را حدوداً 700میلیون دلار بیان کرده بود اما در حال حاضر بیان می‌کند هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی وجود ندارد.

    وی با طرح این پرسش که آیا امکان دارد روزانه 3300 کانتینر کالای قاچاق توسط کوله‌بران از کوه‌ها به کشور وارد شود، گفت: قطعاً پاسخ این پرسش منفی خواهد بود به هیچ عنوان امکان ندارد این کالاها و نیز پوشاک ترکیه‌ای و کالاهای چینی قاچاق از مبادی غیررسمی به کشور وارد شوند.

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تا زمانیکه مشکلات به همین منوال ادامه داشته باشند، نمی‌توان به ایجاد اشتغال و رونق امیدوار بود، گفت: وجود کالاهای قاچاق موجب شده تا نتوانیم برخی از شغل‌های فعلی را تثبیت کنیم؛ به عنوان مثال، وقتی واردات زیادی از کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت چینی به کشور صورت می‌گیرد که ارزان هم به فروش می‌رسند، دیگر برای تولیدکننده داخلی به صرفه نخواهد بود که تولید داشته باشد چراکه تقاضایی برای خرید کالاهایش وجود ندارد.

    خجسته با بیان اینکه یکی از سوالات من از وزیر اقتصاد این است که چرا اوضاع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خوبی صورت نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر از سوی دولت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز دستگاه‌های نظارتی، جلساتی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود اما مهم آن است که این مبارزات در میدان عمل دیده شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا دست افراد ذی‌نفوذ از این بازارها کوتاه شود.

    *چرا خروجی کاهش آمار قاچاق دیده نمی‌شود؟

    وی با اشاره به اینکه ما نمی‌خواهیم تنها آمار را کاهش دهیم و به آن افتخار کنیم که کالای قاچاق به نصف کاهش یافته است؛ اظهار داشت: این چه کاهشی است که خروجی آن نامشخص است؛ باید به طور قاطع به مبارزه با این معضل پرداخت چراکه موجب نابودی اشتغال و تعطیلی کارخانجات شده است؛ برای ما سوال است که چه افرادی پشت این ماجراها هستند.

    رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان، یکی از الویت‌های مهم فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی را پیگیری موضوع قاچاق و واردات کالاهای غیرقانونی به کشور دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر