وزیر کشور:

صادرات کالاهای اساسی و ضروری ممنوع است

عصر کالا- وزیر کشور از ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمام مرزهای کشور خبر داد و گفت: استانداران، گمرک و دستگاه های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند.

صادرات کالاهای اساسی و ضروری ممنوع است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با قاچاق سوخت با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پیمایش مصرف سوخت خودروهای سنگین و برون‌شهری اظهار داشت: طرح پیمایش و جی پی اس با مسئولیت وزارتخانه های راه و کشور و با همکاری و هماهنگی اتحادیه ها کماکان در دستور کار باشد.
    وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم با تشکیل کارگروهی تصمیم کامل و جامعی نسبت به مصرف سوخت خودروهای سنگین داخلی و ترانزیت تهیه و ارائه کند.
    نماینده رئیس جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گزارش ارائه شده درباره مصرف سوخت لنج ها در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و نحوه تعیین قیمت سوخت آنها افزود: لنج هایی که در داخل آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند از قیمت مصوب داخلی سوخت بهره مند خواهند شد.
    وزیر کشور گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کارگروهی مصرف واقعی هر کدام از لنج ها را تعیین کند. این کارگروه با همکاری وزارت نفت و با رعایت مقررات حمل کالا، تصمیم جامعی نسبت به نحوه محاسبه نرخ سوخت لنج هایی که مقاصد خارج از آب های سرزمین ایران دارند، تصمیم‌گیری کند.
    رحمانی فضلی به تصمیم قبلی ستاد مقابله با قاچاق سوخت نسبت به تبدیل سوخت همه نیروگاه ها از نفت به گاز اشاره و تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت نفت تمام نیروگاه ها به جز دو نیروگاه نسبت به تغییر سیستم مصرف سوخت خود به گاز اقدام کرده اند و بقیه نیروگاه ها در زمانبندی مشخص باید انجام شود.
    نماینده رئیس جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در شهرها و روستاهایی که پوشش کامل گاز وجود دارد، وزارت نفت مکلف شد نسبت به نحوه تامین سوخت و مدیریت آن اقدام کند.
    وزیر کشور از ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز خواست کمیته ویژه ای را به منظور ارائه راهکارهای اجرایی و پیشنهادهای لازم برای مقابله با قاچاق و مصرف بنزین در جلسه آتی این ستاد ارائه کند.
    رحمانی فضلی تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه توسط دستگاه های مسئول اجرا و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از عملکرد این دستگاه ها در جلسه آتی ارائه کند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به خروج کالا و فرآورده های سوختی از مرزها مراقبت و کنترل های بیشتر و جدی تری داشته باشند؛ همچنین دبیر مناطق آزاد ظرف یک هفته آینده برنامه مشخصی به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی و ضروری در مناطق آزاد ارائه کند.
    رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه صادرات از مبادی رسمی برقرار است، گفت: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمام مرزهای کشور ممنوع است، استانداران، گمرک و دستگاه های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند.
    در این جلسه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از میزان کشفیات فراورده‌های قاچاق نفتی ارائه کرد که بر اساس آخرین آمار، میزان کشفیات فراورده نفتی قاچاق در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 182درصد افزایش داشته است.
    اعضای جلسه نیز تصمیم گیری کردند که تمام راهکارهای مورد نظر نسبت به جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوییل را بررسی و این راهکارها را در جلسه آتی ستاد مقابله با قاچاق سوخت ارائه کنند.
    در این جلسه نمایندگان وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه ها گزارشی از روند میزان مصرف و قاچاق سوخت در کشور ارائه کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر