سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی:

لوازم خانگی داخلی فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند

عصر کالا- سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: وقتی در حال مدیریت ارز کشور هستیم؛ دلیلی وجود ندارد که دلار را برای لوازم خانگی خارجی مصرف کنیم؛ آن هم وقتی که به لحاظ کیفیت در یک رده هستیم و ظرفیت‌های تولید داخل کاملا مهیاست.

لوازم خانگی داخلی فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حمید رضا غزنوی در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: برندهای خارجی سال گذشته در سه نوبت محصولات خود را گران کردند و در ابتدای سال نیز افزایش قیمت 10 درصدی را دادند و اکنون نیز با بالا رفتن قیمت دلار 10 درصد دیگر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

    سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: صاحبان این برندها با دیدن مهیا بودن شرایط در کشور و افزایش قیمت سایر کالاها فضا را مناسب دیدند و دوباره قیمت‌های خود را افزایش دادند در صورتی که آنها پیش از این 10 درصد کالای خود را گران کرده بودند و دلار نیز تنها 9 درصد گران شده است.

    وی ادامه داد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتند و امسال نیز در ابتدا هفت درصد و بعد از گران شدن دلار سه درصد اضافه کردند در واقع ما امسال فقط 10 درصد افزایش قیمت داشتیم و آن هم برای پوشش هزینه‌ها بوده و هیچ‌گونه سودی به جیب تولیدکنندگان نمی‌رود.

    سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: افزایش هزینه‌ها به دلیل کاهش تولید و رکود در بازار است که یکی از علت‌های اصلی آن واردات بی‌رویه لوازم خانگی خارجی است که باعث شده تولید کاهش و هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

    غزنوی تصریح کرد: وقتی در حال مدیریت ارز کشور هستیم؛ دلیلی وجود ندارد که دلار را برای لوازم خانگی خارجی مصرف کنیم؛ آن هم وقتی که به لحاظ کیفیت در یک رده هستیم و ظرفیت‌های تولید داخل کاملا مهیاست.

    سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در شرایط حاضر درست نیست که ارز ما بابت کالای لوکس خارجی مصرف شود.

    وی افزود: ‌امروز تمام تولیدکنندگان داخلی توانستند ارز 4200 تومانی را بگیرند و هیچ مشکلی برای دریافت آن وجود ندارد و این جوسازی‌هایی که برخی از رسانه‌ها مبنی بر عدم تخصیصی ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان منتشر کرده‌اند، کاملا کذب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر