نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند

عصر کالا- دو تن از سناتورهای آمریکایی که نگران جاسوسی تلویزیون‌های پیشرفته قابل اتصال به اینترنت هستند، با ارسال نامه‌ای برای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا خواستار تحقیقات در این زمینه شدند.

نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، ریچارد بلومنتال و اد مارکی از کمیسیون یادشده خواسته اند تا در مورد این موضوع تحقیق کند تا مشخص شود آیا تلویزیون های قابل اتصال به اینترنت حریم شخصی بینندگان رانقض می کنند و اطلاعاتی را در مورد نحوه استفاده آنها از تلویزیون جمع آوری می کنند یا خیر.

    در سال های اخیر گزارش هایی در مورد سوءاستفاده تلویزیون های هوشمند از قابلیت هایشان منتشر شده است. به عنوان مثال گفته می شود برخی از این تلویزیون ها حتی به طور مخفیانه صدای افرادی که در اطرافشان حضور دارند را ضبط می‌کنند یا تاریخچه استفاده از قابلیت‌های مختلف خود را برای شرکت سازنده ارسال می‌کنند.

    در بخشی از نامه این دو سناتور آمده است: تکامل تلویزیون‌های هوشمند عصر جدیدی از خلاقیت و تعامل را به وجود آورده است، اما باید تضمین شود که پیشرفت‌های عرصه فناوری به بهای نقض حریم شخصی تمام نمی‌شود. ما از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا می‌خواهیم تا در این زمینه از شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های مذکور تحقیق کند.

    پیش از این یک شرکت سازنده تلویزیون های هوشمند به نام ویزیو به علت نقض حریم شخصی کاربران به پرداخت 2.2 میلیون دلار جریمه در آمریکا محکوم شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر