ترامپ دوباره چین را تهدید کرد؛

برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال می‌کنیم

عصر کالا- ترامپ به نماینده تجاری آمریکا دستور داده است که واردات سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از چین را مشمول تعرفه گمرکی کند.

برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، پس از آنکه چین از آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد، ترامپ به سازمان نماینده تجاری آمریکا دستور داد طرح اعمال تعرفه گمرکی بر واردات 100 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مدنظر قرار دهد.

    ترامپ چین را به رویارویی ناعادلانه در تلافی کردن اقدامات آمریکا متهم کرده و گفته است:‌ چین به جای عقب‌نشینی در برابر فشارهای آمریکا در حال تلافی کردن ناعادلانه اقدامات این کشور است.

    ترامپ گفت: چین انتخاب کرده است که به تولیدکنندگان و کشاورزان‌مان آسیب بزند. در سایه این انتقام ناعادلانه چین من به سازمان USTR دستور داده‌ام که طرح  اعمال تعرفه بر واردات 100 میلیارد دلار کالای چینی به آمریکا را بررسی کرده و فهرست کالاهای مورد نظر را تهیه کنند. اوایل هفته جاری پکن از برنامه خود برای تلافی کردن متناسب اقدامات آمریکا در جنگ تجاری خبر داد.

    این بیانیه طرف چینی پس از آن منتشر شد که سازمان نمایندگی تجاری آمریکا از دستور رئیس‌جمهور این کشور برای اعمال تعرفه بر واردات 50 میلیارد دلار کالا از چین به این کشور خبر داد. علی‌رغم اقدامات تلافی‌جویانه طرف چینی، چینی‌ها همچنین پیشنهاد کردند که با هدف جلوگیری از تشدید جنگ تجاری بین دو طرف مذاکراتی بین چین و آمریکا شکل گیرد.

    طی روزهای گذشته چین از آمریکا به  دلیل اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است. چین معتقد است این اقدامات آمریکا نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است. در روز سه‌شنبه سازمان نمایندگی تجاری آمریکا از برنامه خود برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات 1300 قلم کالای چینی به ارزش وارداتی سالانه 50 میلیارد دلار خبر داد.

    چینی‌ها نیز اعلام کردند در تلافی این اقدام آمریکا تعرفه 25 درصدی را برای واردات 106 قلم کالای آمریکایی به ارزش سالانه 50 میلیارد دلار اعمال خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر