ماسک هوشمند آلودگی هوا ساخته شد

عصر کالا- یک استارت آپ نیویورکی ماسک ضد آلودگی جدیدی ساخته که دارای حسگری با قابلیت جمع آوری اطلاعات مربوط به آلودگی هوا از سطح شهر است. همچ

ماسک هوشمند آلودگی هوا ساخته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، استارت آپ نیویورکی O2O2 ماسک پلاستیکی شفافی ساخته که صورت کاربر از زیر آن مشخص است. جالب آنکه ماسک قابلیت چند بار استفاده را دارد و برخلاف ماسک های کاغذی ضد آلودگی نیازی نیست به طور مرتب تعویض شود.

    ماسک مذکور قسمت پایین صورت را می پوشاند و به وسیله دو فن که کنار صورت کاربر قرار می گیرند، هوا را پاکسازی می کند. یکی از جالب ترین ویژگی های این ماسک وجود حسگرهای دود و مه در آن  و یک اپلیکیشن مخصوص برای ساعت هوشمند است. حسگرها پس از جمع آوری اطلاعات آلودگی هوا آن را به اپلیکیشن ارسال می کنند. شرکت سازنده نیز مخزنی از این اطلاعات فراهم می کند که به محققان کمک می کند مشکلات  آلودگی هوا در مناطق مختلف را بهتر بررسی کنند و به عنوان مثال تشخیص دهند چه بخش هایی از یک شهر در چه ساعاتی از روز آلوده تر است.

    به هرحال این ماسک به اندازه یک دوربین عکاسی است و وزن آن کمتر از هدست های واقعیت مجازی است. اما تاکنون فقط یک نمونه از ماسک هوشمند ساخته شده و شرکت سازنده اعلام کرده به دنبال روش هایی است تا از حجم و اندازه آن بکاهد.

    همچنین فیلترهای موجود در فن های ماسک هوا را پاکسازی می کنند و البته باید پس از 40 ساعت مصرف تعویض شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر