هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی

عصر کالا- کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت.

هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، نتایج تحقیقات جدید کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان می دهد که حدود 40 درصد از کاربران گوشی و تبلت های اندرویدی هنوز از نسخه های قدیمی این سیستم عامل استفاده می کنند که تحت پشتیبانی گوگل نیستند، این بدان معناست که شرکت گوگل، به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید، به روز رسانی و آپدیت های امنیتی جدیدی که برای نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل منتشر می کند، شامل نسخه های قدیمی نمی شود.

    به گفته این کارشناسان،  گوشی و تبلت های اندرویدی که نسخه سیستم عامل آنها اندروید 4 یا قدیمی تر است، در معرض بیشترین آسیب پذیری و احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آنها 7 است ولی امکان به روز رسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند، نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند.

    به طور کلی آنها بر این باورند که حتی در صورتی که نسخه اندروید گوشی و دستگاههای هوشمند کاربران جدید باشد ولی در دریافت به روزرسانی های امنیتی که گوگل هر از گاهی منتشر می کند، سهل انگاری کرده و یا دیر اقدام به آپدیت گوشی خود کنند، نیز به همان اندازه در معرض خطر و آسیب پذیری قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر