وی‌چت هم به تشخیص چهره مجهز شد

عصر کالا- اپلیکیشن پیام‌رسان وی چت در چین به فناوری تشخیص چهره و احراز هویت کاربران مجهز می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به کارت شناسایی، کارهای موردنیاز خود را انجام دهند.

وی‌چت هم به تشخیص چهره مجهز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، خبرگزاری شین هوآی دولت چین روز دوشنبه اعلام کرد که با ارائه یک بسته نرم افزاری جدید، اپلیکیشن پیام رسان وی چت از این پس به فناوری و سیستم احراز هویت مجهز می شود.

    این قابلیت جدید که به زودی به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد به کاربرانش در کشور چین اجازه می‌دهد تا بتوانند هرکاری را که نیازمند احراز هویت و کارت شناسایی آنهاست را با سهولت و رفاه بیشتری انجام دهند.

    به عنوان مثال کاربران چینی از این پس قادر خواهند بود با استفاده از این برنامه بدون نیاز به کارت شناسایی همچون شناسنامه و کارت ملی، به رزرو هتل یا ثبت نام برای خدمات دولتی و شهری و انجام کارهای بانکی اقدام کنند.

    تمامی این امور از طریق اسکن و تشخیص چهره افراد و کاربران قابل انجام خواهند بود. در این سیستم، هویت و چهره افراد با بهره مندی از هوش مصنوعی قابل شناسایی بوده و براحتی تشخیص داده می شود.

    اپلیکیشن پیام رسان وی چت یکی از محبوب ترین پیام رسان‌های کشور چین است که بالغ بر 980 میلیون کاربر داشته و تقریبا مشابه پیام رسان واتس اپ است. این پیام رسان ساخت شرکت چینی تنسنت است؛ شرکتی که ماه گذشته ارزش آن بیش از 500 میلیارد دلار تخمین زده شد. اپلیکیشن وی‌چت همچنین دارای سرویسی به نام Wechat Pay است که امکان پرداخت غیر نقدی را برای کاربران فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر