نمایشگرهای QLED تولید می‌شود

عصر کالا- دو شرکت تولیدکننده نقاط کوانتومی و OLED قصد دارند با ترکیب نقاط کوانتومی و OLED، اقدام به ارائه نسل جدیدی از نمایشگرها کنند که در نهایت محصول این همکاری، نمایشگری OLED/QLED خواهد بود.

نمایشگرهای QLED تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شرکت نانوکو (Nanoco) و کیولوکس (Kyulux) قرارداد همکاری مشترکی با یکدیگر به امضاء رسانده‌اند که حاصل آن تولید نمایشگری با تکنولوژی جدید خواهد بود.

    نانوکو یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم و دیگر نانومواد است، کیولوکس نیز یکی از شرکتهای پیشرو در تولید دیود نشر نور آلی (OLED) است.

    براساس این توافق‌نامه همکاری مشترک، نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین شرکت نانوکو با فلورسانس فعال شده گرمایی (TADF)، ترکیب شده و در نهایت فناوری نمایشگر OLED/QLED هیبریدی با کیفیت بالا ایجاد می‌شود.

    ترکیب این دو فناوری موجب افزایش درجه روشنایی و خلوص رنگ می‌شود و در نهایت کارایی تولید و انرژی افزایش می‌یابد.

    مایکل الدمن؛ یکی از مدیران اجرایی نانوکو گفته است که «ما از پتانسیل این همکاری مشترک بسیار شگفت‌زده هستیم؛ این پروژه موجب می‌شود که دو شرکت پیشرو جهانی با هم همکاری کنند؛ با ترکیب فناوری نقاط کوانتومی و نسل جدیدی از فناوری OLED می‌توان فناوری نمایشگر جدیدی به بازار ارائه کرد؛ ما اطمینان داریم که از توانایی ارائه چنین فناوری به بازار برخوردار هستیم.»

    کریستور ساووی؛ یکی از مدیران شرکت کیولوکس نیز معتقد  است که «این همکاری موجب بهبود قابل توجهی در فناوری نمایشگر می‌شود؛ این فناوری جدید روشنایی و رنگ بهبود یافته‌ای دارد و نسل جدیدی از ادوات نمایشگر را ایجاد می‌کند که قیمت مناسبی داشته و از کارایی بالایی برخوردار است.»

    کیولوکس در حوزه توسعه و تولید OLED پیشرو بوده و مواد مورد استفاده در این فناوری را تولید می‌کند؛ این شرکت در سال 2015 تأسیس شده و در حال حاضر لیسانس تولید TADF که در دانشگاه کیوشو ایجاد شده ‌است را در اختیار دارد.

    شرکت نانوکو نیز در حوزه فناوری‌ نانو و تولید نانومواد فعالیت دارد؛ نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین از مهمترین محصولات این شرکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر