تلویزیون های آینده علایق مخاطب را درک می کنند

عصر کالا- در حالی که امروزه تقریبا تمامی تبلیغات دیجیتال به نمایش گذاشته در اینترنت هدفمند و مبتنی بر سلائق و علائق هر کاربر هستند، این پدیده در حال تسری به تلویزیون ها نیز هست.

تلویزیون های آینده علایق مخاطب را درک می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, در دنیای امروز آگهی دهندگان تلاش می کنند سلیقه، ذائقه و دیدگاه های هر فرد را به دقت تشخیص دهند و از ارسال آگهی های انبوه و بی هدف برای افراد خودداری کنند.

    شناسایی ذائقه و علائق مخاطبان تلویزیون ها کار ساده ای نیست، اما تولید نسل جدیدی از تلویزیون ها که در آینده همه گیر خواهد شد، این مشکل را برطرف می کند.

    به تازگی استاندارد پخش تلویزیونی جدیدی به نام ATSC 3.0  ابداع شده که پخش تلویزیونی و دسترسی به اینترنت را از طریق فرستنده های تلویزیونی ممکن می کند تا مخاطبان بتوانند علاوه بر مشاهده انواع برنامه ها با کیفیت 4K، به طیف گسترده ای از خدمات اینترنتی برای مشاهده برنامه ها بر حسب علاقه و سلیقه خود دسترسی یابند.

    مهم ترین نتیجه استفاده از این فرمت پخش تلویزیونی امکان اجرای برنامه های مختلفی از طریق یک مرورگر خاص مبتنی بر استاندارد HTML5 است. البته مخاطبان یک مرورگر سنتی را در نمایشگر تلویزیونی خود مشاهده نمی کنند و طیف گسترده ای از امکانات قابل انتخاب را در برابر خود خواهند دید که از خدمات حوزه فناوری تا مسکن و تغذیه و خدمات پزشکی و بازی و کرایه خودرو و غیره در نوسان است.

    انتخاب هر یک از این خدمات در دسترس و میزان استفاده از آنها، نوع و ماهیت تبلیغات پخش شده برای مخاطبان را مشخص خواهد کرد. فرمت ATSC 3.0 هنوز فاقد سیاست حریم شخصی مشخصی است و لذا شبکه های تلویزیونی می توانند به سلیقه خود از آن برای نمایش آگهی های هدفمند استفاده کنند.

    احتمالا کاربران خواهند توانست به رایگان از خدمات در دسترس از این طریق استفاده کنند و در مقابل آگهی های هدفمند بر مبنای محتوای مورد استفاده آنها نمایش داده خواهد شد. پیش بینی می شود شبکه های مختلف تلویزیونی از چنین خدماتی استقبال کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر