مقایسه تلویزیون‌ ۴k با سایر تلویزیون‌ها

عصر کالا- شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چه تفاوتی میان تلویزیون‌های موجود در بازار که اغلب موسوم به تلویزیون‌های ۴k و HD هستند، وجود دارد.

مقایسه تلویزیون‌ ۴k با سایر تلویزیون‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، یکی از بزرگترین تفاوت‌های میان تلویزیون‌های اچ دی و 4k، به طور قطع کیفیت تصویر و میزان پیکسلهای موجود در صفحه نمایش تلویزیون است.

    همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به خوبی و به وضوح می‌توان تفاوت میان کیفیت تصویر تلویزیونهای موجود در بازار را درک کرد، به گونهای که تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر 4k، تلویزیونهای 4k جدید وضوحی معادل چهار برابر تلویزیون‌های فول اچ دی ارائه می‌کنند. به عبارت دیگر صفحه نمایش این تلویزیون‌ها به‌جای حدود دو میلیون پیکسل، بالغ بر هشت میلیون پیکسل یعنی 3840 در 2160 پیکسل را ارائه می‌دهند.

    در سالهای اخیر، سازندگان تلویزیونها به سمت و سوی طراحی و تولید تلویزیونهای 4 کی یا اولترا اچ دی به پیش رفته‌اند چراکه با توجه به کیفیت بسیار بالای این محصولات در مقایسه با تلویزیون‌های قبلی، مردم از این محصول جدید استقبال کرده‌اند.

    یکی دیگر از تفاوت‌های فاحش این تلویزیون نسبت به سایر محصولات که میتواند در اصل یکی دیگر از دلایل وضوح و کیفیت بالای تلویزیون‌های 4kباشد، بکارگیری رنگهای بیشتر در این فناوری است به گونه‌ای که سازندگان با تصویری به مقایسه رنگ‌های بکار رفته در این تلویزیون و سایر محصولات دیگر پرداخته‌اند. با نگاه مختصری به این تصاویر، می‌توان دریافت که تصاویر در تلویزیون‌های 4k، بسیار پررنگ‌تر و واقعی‌تر است. به عبارتی دیگر به رنگ‌های زنده و شاد طبیعت که با چشمان خود  می‌بینیم، نزدیکتر است.

    البته باید در اینجا گفت که تصاویر، ویدئو و فیلمهایی که با این کیفیت و وضوح ساخته و پخش میشوند، بسیار اندک است، با اینکه تعداد ساخت فیلمهایی با کیفیت 4 کی رو به رشد و افزایش است اما نباید انتظار داشت که بلافاصله پس از خرید تلویزیون و تماشای محتوای منتشر شده از برنامههای محلی و معمولی، کیفیت بالایی را مشاهده کنید. بسیاری از شرکتها و کمپانی‌های سازنده تلویزیون فیلم هایی با این کیفیت و وضوح را به مشتریان خود همراه با خرید این گونه از تلویزیون ارائه می‌دهند تا مشتریان با تماشای آن، به تفاوت فاحش کیفیت محصول خریداری شده خود پی ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر