دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری:

سالیانه یک‌میلیون دستگاه تلویزیون به کشور قاچاق می‌شود

عصر کالا- شهیدی گفت: نیاز کشور به تلویزیون در سال حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است که حدودیک‌میلیون دستگاه به صورت قاچاق وارد بازار مصرف می‌شود.

سالیانه یک‌میلیون دستگاه تلویزیون به کشور قاچاق می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شهیدی دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به قدمت پنجاه ساله تولید تلویزیون در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر 90 درصد قطعات برند‌های معروف مثل ال جی، سامسونگ و سونی در داخل کشور ساخته می‌شود.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به کیفیت مناسب تلویزیون‌های ساخت داخل، بیان کرد:کیفیت ساخت تلویزیون در ایران همسطح ترکیه و روسیه است و به طور مثال در خط تولید تلویزیون سامسونگ 20 هزار اشتغال مستقیم وجود دارد.
    وی با بیان اینکه عمده قطعات تلویزیون در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: در دنیا 200 کارخانه تلویزیون سازی فعالیت می‌کنند که تنها پنج کارخانه توانایی ساخت پنل و صفحه نمایش را دارند و به تولیدکنندگان دیگر صادر می‌کنند.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، ظرفیت اسمی تولید دستگاه تلویزیون در کشور را 4 میلیون دستگاه اعلام کرد و گفت: به دلیل مشکلات تولید اعم از بهره بانکی بالا، پایین بودن میزان بهره‌وری نیروی انسانی و از همه مهمتر قاچاق این کالا، تولید کنندگان با ظرفیت 30 درصدی فعالیت می‌کنند.
    وی با بیان اینکه عوارض دریافتی از تولیدکنندگان تلویزیون لطمه‌های سنگینی به این صنعت وارد کرده است، اذعان کرد: در حال حاضر صنعت تلویزیون سالیانه بیش از هشتصد میلیارد تومان تحت عناوین مختلف حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و بیمه به دولت پرداخت می‌کند که بسیاری از این دریافتی‌ها قابل وصول نیست.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به قاچاق یک‌میلیون دستگاه تلویزیون به کشور، افزود: نیاز کشور به تلویزیون در سال حدود 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است که حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه آن در کشور تولید می‌شود و حدود یک میلیون دستگاه به صورت قاچاق وارد بازار مصرف می‌شود.
    شهیدی در پایان با بیان اینکه رقابت با کالا‌های قاچاق نابرابر است، گفت: مالیات پرداختی تولیدکنندگان داخلی تلویزیون حدود 25 درصد قیمت نهایی است که کالا‌های قاچاق بدون پرداخت این عوارض بازار را برای تولیدکنندگان تنگ‌تر می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر