بهترین راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۷

عصر کالا- زمانی که از تعمیر تلویزیون قدیمی خود منصرف می‌شوید و تصمیم به خرید تلویزیون جدید می‌گیرید علاوه بر بودجه باید نکات دیگری را هم مدنظر قرار دهید تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. در این مطلب، دیجی تعمیرگاه علاوه بر بررسی این نکات به بررسی برندهای تلوزیون سامسونگ و ال‌جی نیز می‌پردازد.

بهترین راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، دیجی تعمیرگاه به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 22 سال سابقه به شما پیشنهاد می‌کند هنگامی که برای خرید تلویزیون به یک فروشگاه می‌روید، اگر می‌توانید سعی کنید برای تست ویژگی‌های تلویزیون از کنترل آن استفاده نکنید و کمی با خود تلویزیون بازی کنید.
    از فروشندگان بخواهید تلویزیون را از حالت نمایشی خارج کنند تا بتوانید برخی از تنظیمات مربوط به تصاویر را ببینید؛ سعی کنید متوجه شوید آیا استفاده از کنترل، منو و رابط کاربری تلویزیون از نظر حرکتی و بصری ساده است یا خیر.
    یک مسئله مهم هنگام خرید تلویزیون این است که به دنبال برندی باشید که در ایران نمایندگی‌ رسمی معتبر داشته و خدمات پس از فروش باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهد. دلیل اهمیت این موضوع این است که برندهایی که در ایران نمایندگی‌های معتبر دارند، تلویزیون‌های خود را برای مدت مشخصی گارانتی می‌نمایند و مادامی ‌که دستگاه شما گارانتی دارد، می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی به‌ صورت رایگان از خدمات تعمیرات تلویزیون خود بهره‌مند شوید. همچنین ازآنجایی ‌که برندهای معتبر متقاضیان بیشتری دارند، درصورتی ‌که گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده باشد، قطعات و خدمات تعمیرات آن‌ها توسط سایر مراکز تعمیرات تخصصی نیز به‌ راحتی پشتیبانی می‌شوند.
    در این میان تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از جمله برندهایی هستند که در ایران از ویژگی خدمات پس از فروش بسیار قدرتمندی برخوردار هستند بصورتی که حتی با پایان گارانتی آن‌ها، مراکز تعمیراتی معتبری همچون دیجی تعمیرگاه کلیه خدمات تعمیر تلویزیون سامسونگ و ال جی را با گارانتی 90 روزه ارائه می‌دهد.
    فاکتورهای انتخاب تلویزیون
    انتخاب یک تلویزیون هوشمند مناسب می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد به همین دلیل کارشناسان فنی دیجی تعمیرگاه در این مقاله عوامل اصلی که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر بگیرید را معرفی می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرید.
    اندازه تلویزیون
    یکی از ملاحظات اولیه برای خرید تلویزیون جدید این است که می‌خواهید اندازه تلویزیون چقدر باشد؟ پاسخ به این سؤال به میزان بودجه شما و فضایی که قصد دارید تلویزیون را در آن قرار دهید، بستگی دارد. ابعاد اتاق را با متر اندازه‌گیری کنید و بر اساس فضای اتاق تصمیم بگیرید چه سایزی مناسب است. علاوه بر اندازه دیواری که می‌خواهید تلویزیون را روی آن نصب کنید به میزان فاصله خود تا صفحه تلویزیون و همچنین تعداد اعضای خانواده که هم‌زمان باهم تلویزیون تماشا می‌کنید نیز دقت کنید. امروزه با توجه به قیمت، کارایی و فضای خانه، تلویزیون‌های بین 55 تا 65 اینچ بیشترین متقاضی را دارند.
    وضوح تصاویر (4K یا HD)
    منظور از وضوح تصویر (Resolution) تعداد پیکسل‌های تشکیل‌دهنده صفحه نمایش است. هر چه که تعداد پیکسل‌ها در یک اندازه مشخص از صفحه نمایش بیشتر باشد، میزان وضوح تصویر بیشتر خواهد بود.
    شما ممکن است در تبلیغات برخی شرکت‌های سازنده تلویزیون اصطلاح Ultra HD را ببینید که درواقع همان رزولوشن است. اگر می‌خواهید یک تلویزیون کوچک زیر 40 اینچ بخرید، به‌صرفه نخواهد بود که با رزولوشن 4K بخرید زیرا این تفاوت چندان ملموس نخواهد بود؛ اما اگر تلویزیون بزرگ‌تری خریداری می‌کنید، 4K یک استاندارد طلایی برای انتخاب شما خواهد بود.
    مدل‌های 4K چهار برابر بیشتر از مدل‌های HD فعلی پیکسل دارند. بزرگ‌ترین مزیت تلویزیون‌های 4K این است که آیتم‌های کوچک در صفحه نمایش مانند متن‌ها با جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شوند و به ‌طورکلی تصاویر باشکوه‌تر از یک تلویزیون HD بنظر می‌رسند.
    تکنولوژی نمایش تلویزیون
    نمایشگر تلویزیون‌های امروزی بر دو تکنولوژی رقابتی تکیه دارند: LED و LCD که در همه جا رایج هستند و OLED که مقداری گران‌تر است.
    نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام یک بهتر است بخصوص به این دلیل که سازندگان نمانام‌های مختلف تلویزیون، ترفندها و تکنولوژی‌های اختصاصی خود را به هر پلت فرم اضافه می‌کنند. بعلاوه چون هر دو تکنولوژی درحال ‌توسعه هستند، نقاط قوت خود را بهبود می‌بخشند و نقاط ضعف خود را به حداقل می‌رسانند؛ در ادامه خلاصه‌ای از اختلافات این تکنولوژی‌ها را بیان می‌کنیم.
    تلویزیون های LED و LCD به‌طورکلی دقیق‌تر از OLED هستند و همچنین کنترل نور طبیعی بهتری را در نمایشگر فراهم می‌سازند. از سوی دیگر OLED به‌جای استفاده از بک لایت، پیکسل‌ها را یکی یکی با استفاده از جریان الکتریسیته روشن می‌کنند. این مسئله به تلویزیون اجازه می‌دهد که سریع‌تر به متغیر ورودی پاسخ دهد. بعلاوه نمایشگرهای OLED دارای کنتراست بهتری بوده که درنهایت منجر به گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود. اگرچه این‌ها ویژگی‌های کلی LED-LCD و OLED هستند، اما همان‌طور که در بالا ذکر شد نوآوری‌های اضافی تولیدکنندگان می‌تواند باعث تغییر این برتری‌های کلی شود. مثلا تکنولوژی کوانتومی Dot سامسونگ باعث شده است نمایشگرهای LED و LCD رنگ‌های خالصی مانند نمایشگرهای OLED تولید کنند؛ بنابراین برای اینکه واقعاً تفاوت بین تلویزیون‌ها را احساس کنید، بهتر است به یک فروشگاه بروید و از نزدیک با چشم خود تلویزیون‌های مختلف را ببینید.
    مطالب عنوان شده در این مقاله حاصل سال‌ها تجربه متخصصان تعمیرات تلویزیون دیجی تعمیرگاه است و در صورتی که به دلیل افزایش قیمت تلویزیون در ماه‌های اخیر در عوض خرید تلویزیون جدید قصد تعمیر تلویزیون ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، سونی، توشیبا و ... را دارید می‌توانید با شماره 54584-021 تماس حاصل کرده تا کارشناسان دیجی تعمیرگاه در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنند.
    سایر ویژگی ها
    از آنجایی‌که تکنولوژِی تلویزیون‌ها روز به روز بیشتر با دیگر دستگاه‌ها و سیستم‌ها سازگار می‌شوند، مطمئن شوید تلویزیون جدیدی که در نظر دارید تمام آپشن‌های ارتباطی که شما برای مدت‌زمان طولانی به آن‌ها احتیاج دارید را پشتیبانی می‌کند. برای مثال اگر در آینده می‌خواهید کنسول بازی بخرید مطمئن شوید که تلویزیون موردنظر شما ورودی HTMI به تعداد کافی را پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های دیگری نیز مانندWi-Fi، HDR، سینمای خانگی، صدای دال بی و ... وجود دارند که اگر برای شما اهمیت دارند، حتماً خرید تلویزیون آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر