چرا تولید تلویزیون و کولر کم شد؟

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی دلایل مختلف کاهش کولر آبی و انواع تلویزیون را در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ تشریح کرد.

چرا تولید تلویزیون و کولر کم شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی در ارتباط با رشد منفی 15.8 درصدی انواع تلویزیون در سال 1396 نسبت به سال 1395، اظهار کرد: کاهش مونتاژ تلویزیون در سال گذشته به دو دلیل رخ داده و باید بدانیم که تلویزیون تولیدی در ایران وجود ندارد.
    وی ادامه داد: با توجه به این‌که تکنولوژی حرف اول را در تولید و مونتاژ تلویزیون می‌زند؛ بنابراین با توجه به این‌که مدل‌های جدید و به روز در سال گذشته نسبت به سال 1395 به میزان کافی در ایران مونتاژ نشد، شاهد کاهش تولید تلویزیون هستیم.
    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که تولید تلویزیون نیازمند سرمایه در گردش بالاست، خاطر نشان کرد: مشکلات موجود در تامین سرمایه در گردش موجب شد تا تولید و مونتاژ تلویزیون کاهش یابد و در حال حاضر نیز باید اعلام کنیم که موجودی بازار به میزان کافی نیست.
    غزنوی در ارتباط با علت رشد منفی 33.5 درصدی تولید کولر آبی در سال 1396 نسبت به سال 1395 نیز اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین علل کاهش تولید کولر آبی قیمت تمام شده بالا بود، چرا که مواد اولیه از جمله فولاد و آهن به عنوان اصلی‌ترین مواد در تولید سه مواد اولیه در تولید کولر آبی با افزایش قیمت روبرو شده است.
    وی افزود: با توجه به بالابودن مصرف آب توسط در کولرهای آبی، تغییر اقلیم آب و هوایی و نیز استفاده کمتر در ساخت‌وسازهای جدید از دیگر مسائلی است که موجب کاهش و تولید کولر آبی در سال 1396 نسبت به سال 1395 شده است.
    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین با بیان این‌که کولرهای آبی از سالیان دور تاکنون تغییری در تکنولوژی خود نداشته‌اند، گفت: علاوه بر این مردم به کولرهای گازی روی آوردند که این مساله نیز از دیگر دلایل کاهش تولید کولر آبی در سال گذشته بوده است.
    در سال گذشته نسبت به سال 1395، هشت کالای منتخب صنعتی با کاهش تولید روبرو شدند که دراین کولر آبی با رشد منفی 33.5 درصدی در صدر قرار داشت و انواع تلویزیون با رشد منفی 15.8 درصدی در میان هشت کالایی که با رشد منفی تولید روبرو شده بودند در جایگاه سوم قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر