نسل جدید تلویزیون با صدای سه بعدی خالص

عصر کالا- اگر چه در سال های اخیر تلویزیون های زیادی با نمایشگرهای OLED و کیفیت صوتی بالا عرضه شده اند، اما هنوز هم فناوری صوتی به کار گرفته شده در این تلویزیون ها کیفیت مطلوب را ندارد.

نسل جدید تلویزیون با صدای سه بعدی خالص
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در اکثر تلویزیون های بزرگ از سیستم های صوتی استفاده می شود که صدا را فشرده می کنند و لذا کیفیت واقعی صدا قابل مقایسه با کیفیت آن در سالن های بزرگ سینمایی نیست. این در حالی است که تصویر به نمایش درآمده در این تلویزیون ها روز به روز قابل رقابت تر با تصاویر سالن های سینماست.

    تلویزیون های جدید OLED ال جی که در هفته های آتی روانه بازار می شوند از فناوری صوتی تازه ای موسوم به Dolby TrueHD بهره می گیرند که ادعا شده با استفاده از آن هیچ یک از جزئیات صوتی فیلم ها و ویدئوهای در حال پخش حذف نمی شود.

    این فناوری به خصوص در زمان پخش فیلم ها و دی وی دی های فوق دقیق 4K Blu-ray به کار می آید و شنیدن دقیق صدا را با کیفیت بالا در صحنه های اکشن و پرسروصدا ممکن می کند.

    فناوری یادشده در زمان اتصال کنسول های بازی به تلویزیون هم باعث خواهد شد تا بلندگوها صدا را با حداکثر کیفیت ممکن پخش کنند. ال جی در آینده نزدیک فهرست کامل و قیمت تلویزیون های مجهز به این فناوری را اعلام خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر