محصول جدید ایسوس

روتر وای فای یا اسپیکر هوشمند؟

عصر کالا- شرکت ایسوس در جریان نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۸، از یک دستگاه جدید روتر وای فای که می تواند هم زمان نقش اسپیکر هوشمند مبتنی بر سیستم الکسا را ایفا کند، رونمایی کرد.

روتر وای فای یا اسپیکر هوشمند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت ایسوس با معرفی دو دستگاه جدید از خانواده لیرا (Lyra)، محصولات مبتنی بر شبکه وای فای خود را توسعه و گسترش داد. نخستین دستگاه، لیرا وویس (Lyra Voice) نام دارد که یک سیستم وای فای AC2200 سه باندی بوده و هم زمان قادر است نقش یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی شرکت آمازون که موسوم به الکساست، را هم ایفا کند.

    دستگاه دومی که این شرکت تایوانی در این نمایشگاه رونمایی کرده است، می توان به لیرا تریو (Lyra Trio) اشاره کرد که یک روتر با سیستم وای فای دوبانده است که با همراهی روتر وویس، قادر است شبکه اینترنت بی سیم خانگی خوب و یکپارچه‌ای را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

    این دستگاه روتر وای فای جدید ایسوس بسیار جدید و منحصر بفرد بنظر می رسد چراکه تاکنون هیچ روتر وای فای و اینترنتی که قابلیت یکپارچگی با سیستم دستیار صوتی الکسای آمازون را داشته باشد، به بازار عرضه و معرفی نشده بود. به عبارتی دیگر و به زبانی ساده تر باید گفت این نخستین باری است که یک روتر وای فای می تواند هم زمان نقش یک اسپیکر هوشمند یا دستیار صوتی دیجیتالی را نیز ایفا کند.

    ایسوس امکان کنترل هر دو روتر Voice و Trio را از طریق اپلیکیشن Lyra که بر روی گوشی های هوشمند کاربران نصب و دانلود می شود، را نیز فراهم کرده است.

    طراحی و ظاهر هر دو روتر وای فای جدید این شرکت نیز از ویژگی های قابل توجه و جدیدی برخوردار شده است به عنوان مقال روتر تریو، طراحی سه گوش و مثلثی شکلی دارد که یادآور شکل و ظاهر یک اتو است. این روتر به آنتن‌های 3×3 برای فراهم‌ کردن سرعت‌های بالا مجهز شده است و از قابلیت همواره‌فعال حفاظت از حریم خصوصی برای بالا بردن سطح امنیت بهره می‌برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر