افزایش قیمت در بازار کم‌مشتری تلویزیون

عصر کالا- بیشتر برندهای تلویزیون بعد از نوسانات بازار ارز بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است؛ این در حالی است که بازار رونق چندانی ندارد و به گفته فروشندگان، میزان تقاضا و خرید مطلوب نیست.

افزایش قیمت در بازار کم‌مشتری تلویزیون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, انواع تلویزیون‌ها با امکانات، ویژگی‌ها و البته قیمت‌های مختلف در بازار پر زرق و برق لوازم صوتی و تصویری خودنمایی می‌کنند. به طور معمول خریداران بنا بر نیازها و انتظاراتی که از یک تلویزیون مناسب دارند کالای خود را انتخاب می‌کنند اما ممکن است با تنوع گسترده‌ تلویزیون‌ها در بازار، انتخاب تا حد زیادی برای مصرف‌کنندگان سخت شود.

    نکته قابل توجه در بازار این روزهای لوازم صوتی و تصویری، تاثیر نوسانات بازار ارز روی قیمت‌هاست. به گفته فروشندگان، قیمت بیشتر برندهای تلویزیون بین پنج تا 10 درصد گران شده است. این در حالی بود که در یک سال اخیر قیمت تلویزیون افزایش پیدا نکرده بود.

    گفتنی است در میان اندازه‌های مختلف تلویزیون، تلویزیون‌های کوچکتر از 40 اینچ عرضه کمتری در بازار دارند و بیشترین تقاضا متعلق به تلویزیون‌های 40 تا 55 اینچ است.

    به گفته فروشندگان، اکثر خریداران ترجیح می‌دهند در میان تلویزیون‌های نسل جدید، اندازه‌های بزرگتر را برای خرید انتخاب کنند، چراکه کیفیت مطلوب‌تری از نظر تصویر دارند.

    یکی از اولین قدم ها در پیشرفت تکنولوژی در تلویزیون، تولید صفحات پلاسمایی بود. کاربرد این صفحات نمایشگر این‌گونه است که با عبور نور لامپ‌های تصویر از گاز پلاسمای پشت صفحه نمایش، اشعه فرابنفش تولید شده که این امر موجب افزایش کیفیت تصویر می‌شود. بارزترین ویژگی‌ تلویزیون های پلاسمایی میدان دید بالای این صفحه نمایش است. به این صورت که از فاصله دور و از جهات مختلف تصویر با کیفیت مطلوب قابل رؤیت است.

    شاید هنگام خرید با این پرسش روبرو شده باشید که نمایشگر LED و LCD چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. LED ها برای روشنایی صفحه نمایش خود به جای کریستال مایع که در صفحه نمایش‌های LCD استفاده می‌شود از دیودهای نورانی استفاده می‌کنند. به این ترتیب ضمن تولید نور بیشتر نسبت به  LCD ها تصویر را با کیفیت، شفافیت و وضوح بیشتری به بیننده ارائه می‌دهند. از طرفی LED ها میزان مصرف انرژی بسیاری کمتری نسبت به LCD ها دارند. همین ویژگی‌ موجب جذابیت بیشتر این محصول شده است.

    یکی دیگر از پیشرفت های لوازم صوتی و تصویری، آمدن سینمای خانگی و تحول مهمی بود که باعث شد نسل ضبط ها و  DVD PLAYER از دور خارج شوند. اما با تولید نسل جدیدتر تلویزیون ها  چندان دور از ذهن نیست که تا چندی دیگر امکانات سینمای خانگی نیز روی تلویزیون ها تجهیز شود و سینمای خانگی هم دیگر کاربردی نداشته باشد.

    به طور کلی مهمترین ویژگی و معیار مصرف کنندگان برای خرید تلویزیون، کیفیت مطلوب تصویر است و ممکن است بسیاری از امکانات و ویژگی‌های متعدد تلویزیون‌ها کارایی و اهمیت چندانی برای مصرف کننده نداشته باشد.

    حضور تلویزیون‌های LCD ، LED ، smart، پلاسما، OLED  (خمیده) و نظایر آن در مدل‌های مختلف در بازار چشمگیر است و در میان برندهای شناخته شده لوازم صوتی و تصویری برندهای ال جی، سامسونگ و سونی بیشترین تقاضا را دارند.

    به طور متوسط تلویزیون‌های کوچکتر از 40 اینچ بین یک تا یک میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارند و قیمت اغلب تلویزیون‌های بالای 40 اینچ از یک میلیون و 800 هزار تومان شروع می‌شود که در اندازه‌ها، مدل‌ها و نسل‌های پیشرفته تر به حدود 15 تا 20 میلیون تومان هم می‌رسد.

    به عنوان نمونه تلویزیون LED Full HD ال جی 47 اینچ به قیمت دو میلیون و 700 هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه 32 اینچ نیز یک میلیون و 170 هزار تومان و در اندازه 60 اینچ چهار میلیون و 145 هزار تومان قیمت دارد.

    همچنین تلویزیون OLED ال جی 55 اینچ 10 میلیون و 365 هزار تومان عرضه می‌شود. تلویزیون LED Full HD سامسونگ 46 اینچ نیز دو میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود و همین تلویزیون با صفحه 55 اینچ شش میلیون و 550 هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه 75 اینچ 14 میلیون تومان قیمت دارد.

    همچنین تلویزیون پلاسما سامسونگ 50 اینچ یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد و همین تلویزیون با صفحه 43 اینچ یک میلیون و 400 هزار تومان عرضه می‌شود.

    تلویزیون LED سامسونگ هوشمند 48 اینچ سه میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این تلویزیون در اندازه 55 اینچ به بیش از شش میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد.

    تلویزیون LED 4K ULTRA HD سامسونگ که جزو مدل‌هایی است که قیمت بالایی دارد در اندازه 48 اینچ شش میلیون و 450 هزار تومان فروخته می‌شود و در اندازه‌های بزرگتر قیمت آن به بیش از 15 میلیون تومان می‌رسد.

    تلویزیون 50 اینچ پلاسما ال جی دو میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. تلویزیون OLED ال جی 55 اینچ 12 میلیون 450 هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED هوشمند سونی 40 اینچ نیز دو میلیون و 300 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. تلویزیون LED سونی 70 اینچ 10 میلیون و 150 هزار تومان قیمت دارد.

    تلویزیون LED اسنوا (Snowa) هوشمند 40 اینچ دو میلیون و 350 هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED ایکس ویژن 48 اینچ نیز دو میلیون و 120 هزار تومان قیمت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر