ایسوس از سه مانیتور گیمینگ Strix مجهز به فناوری FreeSync پرده برداشت

عصر کالا- ایسوس از سه مانیتور گیمینگ مجهز به فناوری FreeSync تحت برند Strix رونمایی کرد.

ایسوس از سه مانیتور گیمینگ Strix مجهز به فناوری FreeSync پرده برداشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شرکت ایسوس به دنبال معرفی مانیتور Swift PG35VQ با فناوری کوانتوم دات در نمایشگاه کامپیوتکس 2017، امروز از سه مانیتور گیمینگ با برند Strix که هر سه‌ به فناوری FreeSync شرکت نام‌آشنای AMD مجهز هستند، پرده برداشت. زومیت را همراهی کنید.

    مدل اولیه‌ی برند Strix تحت عنوان Strix XG27VQ در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شد و برای اولین بار است که شرکت ایسوس از مدل‌های جدید سری Strix پرده برمی‌دارد. واضح است که ایسوس در نظر دارد خط تولید مانیتورهای ویژه‌ی گیمینگ خود را تحت دو نام تجاری Strix و Swift به بازار عرضه کند. در ادامه‌ی مقاله به ترتیب اندازه‌ی صفحه نمایش مانیتورها و از بزرگ به کوچک، اقدام به معرفی آن‌ها خواهیم کرد.

    بزرگ‌ترین اندازه‌ی صفحه نمایش مربوط به مانیتور Strix XG32V با پنل 31.5 اینچی IPS است. مانیتور Strix XG32V دارای رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل یا WQHD است. مانیتور یادشده خمیده و شعاع انحنای آن برابر 1800R است که میدان دید عریض‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. مدل XG32V از مانیتورهای سری Strix ایسوس دارای حداکثر نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی است و از فناوری FreeSync شرکت AMD بهره می‌برد. تماشای محدوده‌ی FreeSync حقیقی در این مانیتور قطعا جالب خواهد بود.

    مانیتور Strix XG32V دارای دو ورودی دیسپلی پورت 1.2، یک ورودی اچ‌دی‌ام‌آی 2.0 و تعداد نامشخصی درگاه‌ یو‌اس‌بی 3.0 است. شرکت ایسوس از رویکرد مشابهی در این مانیتور بهره برده و همانند سایر مانیتورهای ویژه‌ی گیمینگ خود، از نورپردازی Aura Sync در آن استفاده کرده است. با این حال، علاوه بر وجود آرم ROG که به نورافشانی می‌پردازد؛ پنل پشتی آن دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی RGB است که می‌توانند با سایر قطعات و لوازم جانبی دارای فناوری نورپردازی Aura Sync همگام شوند.

    مانیتور دوم با نام Strix XG27V شناخته می‌شود و با شعاع خمیدگی 1800R ارزش خرید بیشتری نسبت به مانیتور XG32GV دارد. با این حال، اندازه‌ی پنل آن به 27 اینچ کاهش یافته و دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است. خوشبختانه این مدل هم قادر به ارائه‌ی نرخ به‌روزرسانی تصویر 144 هرتزی است و از فناوری FreeSync پشتیبانی می‌کند.

    اگرچه مانیتور Strix XG27V از نورپردازی روی برد Aura RGB بهره می‌برد؛ اما فاقد فناوری نورپردازی Aura Sync است. بنابراین این مانیتور نمی‌تواند با سایر قطعات و لوازم جانبی سازگار با فناوری نورپردازی Aura Sync همگام‌سازی شود. مانیتور Strix XG27V دارای یک ورودی دیسپلی پورت، یک درگاه اچ‌دی‌ام‌آی و DVI-D است.

    با وجود این‌که مانیتور موسوم به Strix XG258 کوچک‌ترین مدل از لحاظ اندازه‌ی صفحه نمایش محسوب می‌شود؛ اما از قابلیت‌های بزرگی برخوردار است. این مانیتور 24.5 اینچی دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است و از حداکثر نرخ نوسازی تصویر شگفت‌انگیز 240 هرتزی بهره می‌برد. طبق گفته‌های سخن‌گوی شرکت ایسوس، وجود چنین نرخ نوسازی تصویر به این معنی خواهد بود که تأخیر نمایش بین فریم‌های جدید فقط 4.2 میلی‌ثانیه طول خواهد کشید. به‌عنوان مقایسه باید اظهار کنیم که زمان تأخیر میان فریم‌های جدید در مانیتورهای گیمینگ با نرخ نوسازی 144 هرتز، به 6.9 میلی‌ثانیه می‌رسد.

    مانیتور Strix XG258 مشابه با Strix XG27V، دارای نورپردازی روی برد Aura RGB و از فناوری نورپردازی Aura Sync کاملا بی‌بهره است؛ بنابراین نمی‌تواند با قطعات و لوازم جانبی ساخت ایسوس که با فناوری یادشده سازگار هستند به همگام‌سازی نوری بپردازد. مانیتور Strix XG258 دو درگاه دیسپلی پورت 1.2 و دو ورودی اچ‌دی‌ام‌آی دارد که یکی از این ورودی‌ها از نوع HDMI 2.0 است.

    اگرچه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت سه مانیتور Strix XG27V ،Strix XG32V و Strix XG258 وجود ندارد؛ اما طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از ایسوس، عرضه‌ی مانیتورهای یادشده از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

    نظر شما درباره‌ی مانیتورهای جدید گیمینگ سری Strix ایسوس چیست؟ آیا حاضر به خرید آن‌ها هستید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر