با هدف بهبود رشد اقتصادی؛

چین تعرفه واردات را کاهش می‌دهد

عصر کالا- چین برای بالابردن توان اقتصادی و کاهش تراز تجاری خود با شرکاء، تعرفه واردات شماری از کالاها را از اول ماه آینده میلادی حداکثر دو سوم کاهش خواهد داد.

چین تعرفه واردات را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، چین برای افزایش رشد تجاری خود تعرفه واردات یکسری کالاهای مصرفی را کاهش می دهد تا از این طریق به رشد اقتصادی خود با سوق دادن مردم به سمت مصرف و کاهش وابستگی به سرمایه گذاری و تجارت حرکت کند. 

    پکن از سوی ایالات متحده، اروپا و برخی از شرکای تجاری خود برای دسترسی آنها به بازار پر سود این کشور تحت فشار است و در این راستا تعرفه واردات 187 کالا را کاهش داده تا تراز تجاری خود با این کشورها را به گونه ای تعدیل کند.

    از سویی دیگر رهبران چین به دنبال تقویت رشد اقتصادی بر پایه ظرفیت داخلی و به نوعی تشویق مردم به مصرف به جای سرمایه گذاری و تجارت هستند.

    قرار است مقامات پکن از اول دسامبر سال جاری میلادی تعرفه واردات برخی کالاها را تا دو سوم کاهش دهند و به گفته وزیر دارایی چین، آخرین تغییرات انجام گرفته در تعرفه واردات به معنی تقویت گزینه های مصرف داخلی است.

    چین در سال 2015 میلادی کاهش تعرفه واردات را بر روی پوشاک، کفش و دیگر اقلام اعمال کرده بود. کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که تشویق مصرف کنندگان به خرید کالاهای خارجی از خرده فروش های چینی، به جای سفر به خارج از مرزهای این کشور برای دسترسی به همان اقلام خارجی، می تواند به اشتغال زایی در چین کمک کند. در سال گذشته میلادی مازاد تجارت جهانی چین 510 میلیارد دلار ثبت شده بود.

    پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا موفق شده بود تا حدودی به کاهش تراز تجاری با چین دست پیدا کند و چین هم وعده داده بود تا از دهم ماه جاری میلادی تعرفه واردات خودرو را به تدریج کاهش دهد و این موضوع خود جای ابهام داشت و علت آن این است که بیشتر خودروهای فروخته شده در چین توسط خودروسازان جهانی در خود چین تولید می شوند.

    البته پکن متعهد به برداشتن محدودیت برای مالکیت خارجی در اوراق و افزایش خرید سهام توسط شرکت های خارجی از 49 درصد به 51 درصد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر