دانشمندان چینی بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کردند

عصر کالا- گروهی از دانشمندان چینی سریع‌ترین ابررایانه دنیا را مورد آزمایش قرار دادند تا با استفاده از آن بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کنند.

دانشمندان چینی بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، آن‌ها از این پروژه به عنوان یک تمرین دست گرمی برای دستگاهی به نام Sunway TaihuLight یاد کردند که از 10 میلیون هسته پردازنده برای پردازش اطلاعات برای این شبیه سازی بزرگ تشکیل شده بود. بر اساس گزارش یک روزنامه انگلیسی زبان در هنگ کنگ، (SCMP) دنیای Sunway پنج برابر بزرگ‌تر از دنیای شبیه سازی شده‌ای است که متخصصان فیزیک نجومی دانشگاه زوریخ در تیرماه اجرا کردند. تنها نقطه ضعف این پروژه این بود که تنها به مدت یک ساعت دوام آورد اما شبیه سازی دانشمندان سوئیسی 80 ساعت طول کشید.

    شبیه سازی دنیا می‌تواند به ستاره شناسان کمک کند مناسب‌ترین مناطق را برای تحقیق و بررسی بیابند و رمز و رازهای موجود در دل آسمان از جمله موضوع موارد و انرژی تاریک را کشف کنند. شبیه سازی گروه چینی، تولد و گسترش اولیه گیتی را حدود ده‌ها میلیون سال پس از انفجار بزرگ بازسازی کرد. متاسفانه، آن‌ها مجبور بودند پس از آنکه به این نقطه رسیدند کار خود را متوقف کنند: رهبر گروه گائو لیانگ گفت ابررایانه مذکور در آن روز مشتریان دیگری داشت.
    SCMP می‌نویسد ابر رایانه‌های ساخته شده توسط دانشمندان چینی معمولاً ضعف‌های عمده‌ای دارند و به ندرت ظرفیت کامل خود را اجرا می‌کنند. به هر حال این گروه باید راهی برای به حداکثر رساندن قدرت Sunway پیدا کرده باشد زیرا گفته می‌شود با این که در این پروژه از نهایت توانایی‌های دستگاه استفاده شده، دستگاه همچنان کار می‌کند و آسیبی ندیده است. گائو امیدوار است گروه بتواند از زمان ایجاد دنیا تا عصر حاضر را شبیه سازی کند که شروع آن به حدود 13.8 میلیارد سال قبل می‌رسد، اما به هر حال این گروه باید تا زمان آماده سازی نسل بعدی ابررایانه Sunway منتظر بماند. به نظر می‌رسد نسل بعدی ابررایانه‌ها ده برابر سریع‌تر از Sunway بوده و در سال 2019 آماده بهره برداری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر