درختان بونسای مصنوعی که با هزاران درنای مینیاتوری ساخته شده‌اند

عصر کالا: ژاپنی‌ها و چینی‌ها از اولین کسانی بودند که از درختان بونسای در منازل خود استفاده می‌کردند.

درختان بونسای مصنوعی که با هزاران درنای مینیاتوری ساخته شده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، اخیرا یک هنرمند ژاپنی با استفاده ار هنر اوریگامی، درختان بونسای مصنوعی را در اشکال و رنگ‌های مختلفی ساخته است.
درختان بونسای بیشتر به‌خاطر انداره‌ی مینیاتوری و عمر طولانی شهرت دارند. این درختان بسیار حساس‌اند و برای داشتن چنین عمر طولانی نیاز به نگهداری و دانش کافی دارد. نگهداری درختان بن سای در خانه، استرس و نگرانی‌ها را از شما دور می‌کند، هوا را تصفیه کرده و با تغییر هر فصل زیبایی‌های خودش را آشکار می‌کند. یک هنرمند ژاپنی به نام نائوکی اونوگاوا (Naoki Onogawa) هنر اریگامی را به سطح جدیدی ارتقا داده است. او در ساخت درختان بن سای از سنت و فرهنگ ژاپنی به خوبی استفاده کرده است و با ساخت هزاران درنای کاغذی در ابعاد و رنگ‌های مختلف درختان بن سای مصنوعی مختلفی را خلق کرده است.
درختان بونسای مصنوعی
اونوگاوا با ساخت هزاران درنای مینیاتوری آنها را تبدیل به درختان بونسای مصنوعی کرده است

درختان بن سای مصنوعی جایگاهی ویژه‌ای در فرهنگ و سنت ژاپن دارد که اونوگاوا با الهام از افسانه‌ی هزار درنا و داستان ساداکو ساساکی، هزاران درنای مینیاتوری ساخته و آنها را تبدیل به درختان بن سای مصنوعی در ابعاد ظریف و زیبایی کرده است. از زمان‌های قدیم، ژاپنی‌ها از پدیده‌های طبیعی آگاه بودند و توجه ویژه‌ای به آنها داشتند و هنگام مقابله با جهان طبیعی، با طبیعت هماهنگ بودند. چینی‌ها اولین افرادی بودند که استفاده از زیبایی‌ درختچه‌های طبیعی را در خانه‌ها و باغچه‌های خود رواج دادند و این‌ کار را با انتقال درختچه‌های کوچک به داخل گلدان‌ها و ظروف زیبا و دکوراتیو انجام می‌دادند.
البته همزمان، ژاپنی‌ها نیز کاشت درختچه‌های زینتی بن ‌سای را با ظرافت هر چه بیشتر انجام می‌دادند. این درختان با شیوه و تکنیک‌های خاصی پرورش داده می‌شوند که مانع بزرگ شدن آنها شده و ابعادی ظریف به آنها می‌بخشد؛ روش‌هایی مانند هرس به موقع شاخ، برگ و ریشه‌ی درخت و نیز محدودیت در استفاده از کود و آبیاری. همچنین فرم‌دهی به درخت نیز از دیگر تکنیک‌های به کار رفته در این هنر است.
ژاپنی‌ها اعتقاد ویژه‌ای به درختان و انرژی‌های مثبت آن دارند که اونوگاوا در ساخت این اثر هنری از آن به‌خوبی استفاده کرده‌ است و امیدوار است با ساخت درختان مصنوعی بونسای این انرژی را به بینندگان انتقال دهد. در ادامه می‌توانید تصاویر زیبایی از درختان بن سای مصنوعی را مشاهده کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر