قیمت روز تبلت و لپ تاپ در بازار ایران

عصر کالا- درحال حاضر تبلت ها و لپ تاپ‌هایی در بازار موجود هستند که با نرخ دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند. تاکنون این کالاها با ارز ثانویه وارد نشده‌اند اما اگر واردات آن‌ها با ارز ثانویه صورت بگیرد، نزدیک ۱۵ تا ۳۰ درصد بر قیمت آن‌ها افزوده می شود.

قیمت روز تبلت و لپ تاپ در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، در صورتی که لپ تاپ و تبلت با ارز 8 هزار تومانی وارد کشور شود، شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت فروش عمده ASUS N3350 نزدیک دو میلیون و 400 هزار تومان است. قیمت این کالا برای واردکننده نزدیک دو میلیون و 200 هزار تومان تمام شده است. اگر این کالا با دلار 8 هزار تومانی وارد شود، قیمت تمام‌شده آن برای واردکننده حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان تمام می شود. اگر حساب کنیم واردکننده 200 هزار تومان روی این قیمت بکشد و به قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان به عمده‌فروشان بفروشد و عمده‌فروشان نزدیک 300 هزار تومان روی آن بکشند، قیمت برای مصرف‌کننده چیزی حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود؛ یعنی حدود 30 درصد افزایش قیمت.

    قیمت فعلی انواع تبلت و لپ تاپ به صورت عمده و برای مصرف‌کننده به شرح زیر است. همچنین در ستون پنجم (ستون آخر از سمت چپ) می توانید برآورد تقریبی قیمت را برای واردکنندگان با ارز ثانویه ببینید.

    لیست قیمت‌های بازار ( قیمت‌ها به ریال است)

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر