جدیدترین شایعات در مورد گوشی Nokia ۹

عصر کالا- به تازگی شایعاتی در مورد پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا یعنی Nokia ۹ منتشر شده است که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم. قبلا شایعه شده بود که Nokia ۸ پرچمدار ۲۰۱۷ نوکیا خواهد بود.

جدیدترین شایعات در مورد گوشی Nokia ۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک، پس از رونمایی سونی از جدیدترین پرچمدار خود Xperia XZ Premium و رونمایی سامسونگ از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 835، اکنون نوبت سایر شرکت های دیگر است تا آن ها هم از گوشی های پرچمدار خود رونمایی کنند. شرکت HMD Global موفق شد با خرید برند نوکیا از مایکروسافت، جان تازه ای به این برند محبوب ببخشد و با رونمایی چند گوشی از این برند در نمایشگاه MWC امسال، توانست توجه افراد زیادی را جلب کند.

    هنوز اطلاعات کمی در مورد گوشی پرچمدار 2017 نوکیا توسط شرکت HMD Global در سال 2017 در دسترس است؛ اما چیزی که واضح و مشخص است این است که عرضه یک گوشی پرچمدار از سوی یک شرکت اهمیت زیادی دارد و شرکت های مختلف می توانند با عرضه گوشی های رده بالای پرچمدار، قدرت خود را به رخ سایر شرکت ها بکشانند. شایعاتی که قبلا منتشر شده اند، بیانگر این بودند که گوشی Nokia 8 با برخورداری از پردازنده اسنپدراگون 835 و سایر مشخصات یک گوشی رده بالا، گوشی پرچمدار 2017 نوکیا خواهد بود؛ اما طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، گوشی Nokia 9 این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.

    اطلاعاتی که در مورد گوشی Nokia 9 منتشر شده اند، بیانگر این است که این گوشی نیز همانند گوشی Nokia 8 دارای مشخصات یک گوشی رده بالا است. طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی دارای فناوری Nokia OZO Audio است که موجب ایجاد صدای سه بعدی می شود. استفاده از این فناوری موجب می شود هنگام استفاده از هدفون این گوشی، صدای فراگیر بسیار با کیفیتی را تجربه کنید. همچنین این گوشی برای ضبط صدا دارای 4 میکروفون است که در مورد گوشی HTC U که در آینده نزدیک رونمایی می شود، نیز این چنین است.

    Nokia 9 دارای صفحه نمایش OLED با اندازه 5٫5 اینچ و وضوح QHD است و مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. دوربین اصلی این گوشی 22 مگاپیکسل و دوربین سلفی نیز آن 12 مگاپیکسل است. طبق گفته نوکیا، در دوربین اصلی این گوشی از لنز ساخت شرکت Carl Zeiss استفاده شده است. در این گوشی همانند گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از حسگر عنبیه چشم استفاده شده است که می توان از آن همانند حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد. باتری این گوشی 3000 میلی آمپر است. در ضمن این گوشی از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز برخوردار است.

    به نظر می رسد که Nokia 9 گوشی قدرتمندی است و می تواند موفقیت خوبی به دست آورد. در صورتی که تمام این شایعات درست باشد، این گوشی رقیب سرسختی برای پرچمداران 2017 خواهد بود؛ اما ابهاماتی نیز در این مورد وجود دارد؛ مثلا اینکه آیا شرکت HMD Global توان عرضه یک گوشی پرچمدار خوب را دارد یا نه و یا اینکه آیا این شرکت می تواند تمام ویژگی های مذکور را در Nokia 9 به کار ببرد یا نه. واقعیت این است که مسئولان HMD Global باید از اشتباه سامسونگ در مورد گلکسی نوت 7 درس بگیرند و نسنجیده عمل نکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر